Objavljeno: 03 Mar 2019 17:49 |
|
1. AC motor
AC motorji so najpogostejša oblika pogonov pri Doppelmayr žičnicah. Sestavljeni so iz motorja in reduktorja.
Delijo se na: 1.1 Nad kolesom
1.2 Pod postajo
1.1 Nad kolesom
Uporabljajo se pri večini žičnicah, kjer je prostor pri postaji omejen. Ta vrsta motorja je najcenejša in najlažja.
Eden ali največ dva motorja sta zaporedno vezana, iz zadnjega motorja gre gred, na kateri je tudi zavorni kolut, v reduktor in prek 90° prenosa na pogonsko kolo.
1.2 Pod postajo
Če je žičnica daljša, se lahko pogon postavi pod postajo, kjer sta dva ali več (4) motorji zaporedno vezani (v primeru 4 motorjev sta po dva vezana iz vsake strani), pri izhodni gredi vsakega motorja je zavorni kolut, reduktor nato zmanjša št. vrtljajev in poveča navor, gred pa gre iz reduktorja čez strop, nato pa do vrha postaje, kjer je pogonsko kolo.
2. DDD-Doppelmayr Direct Drive
Pri tej vrsti pogona ni dveh enot (motorja, reduktorja) ampak sta dve enoti združeni, zato ta motor zavzame manj prostora.
Motor je hlajen z vodo
3. DSD-Doppelmayr Sector Drive
Motor je sestavljen iz 4 ali 8 neodvisnih delov, ki so pritrjeni na dvo stopenjski planetarni reduktor.
Zaradi neodvisnih delov motor lahko normalno deluje tudi, če se kakšen del pokvari.
Motor je hlajen z vodo.
4. Pogoni za nihalke, gondole in vzpenjače
Pogoni za te žičnice so AC motorji, ki so prilagojeni vsaki žičnici posebej, reduktorji pa so drugačni od zgoraj opisanih.
Lp, AS