Odgovori na to temo
 Patent DDH - Jean Pomagalski 
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Patent DDH je eden najboljših in najdlje trajajočih patentov v žičničarstvu od kar človek uporablja tovrstne naprave. Beseda teče o odklopnih vlečnicah, ki jih je izumil Jean Pomagalski - ustanovitelj družbe Poma. Patent DDH je bil predstavljen med leti 50-ih letih - ali kdo ve bolj natančen podatek?

DDH deluje na principu strižne sile - po domače - vlečka se pod lastno težo postavi tako, da se drži vrvi. Sama prižemka je fiksna brez vzmeti. Ubistvu je to nek okrogel enostaven element z luknjo (puša). Ne vem, ali je v tej luknji narejen kak vzorec, podoben negativu vrvi, da je oprijem boljši, glede na silo, ki nastane pri strigu pa lahko da je celo gladka. Še nisem videl toliko od blizu.

Ta puša ima zaobljene robove in neko vdolbino, da ko se na spodnji postaji vlečke nabirajo, skupaj tvorijo neko celoto, ker vrv stalno teče skozi njih.

Da se razumemo. Ko vlečka prileti na spodnji terminal jo pogonsko kolo zavrti za 180 stopinj in pri tem vlečka s prižemko vstopi v vodilo, ki jo poravna tako, da točno po sredini, nedotakljivo teče vrv. IN IMAMO ODKLOP z vrvi. To vodilo je nagnjeno, da se vlečke vedno nabirajo pri sprožilcu!

Ko pa smučar sproži stikalo (štart palčka), poseben mehanizem - verjetno deluje na osnovi elektromagnetnega cilindra - dvigne zaporo in vlečka pade iz vodila, trenutek zatem pa zaradi svoje teže prižemka spremeni kot, nastane strižna sila in prižemka se je "vklopila" na vrv in potuje z njo. TOREJ IMAMO VKLOP.



Na tej sliki sprožitvenega mehanizma se lepo vidijo glave vlečk - prižemke, ki naložene skupaj tvorijo neko celoto - vrv pa teče skozi njih.


Marsikdo se bo vprašal, zakaj prižemka ne zdrsne po vrvi. Do tega ne pride zato, ker bolj močno ko smučar vleče vlečko, bolj se prižemka "zažre" v vrv.



Tu sem skiciral na hitro to našo prižemko, ki je res enostavna. Tisti vijaki, ki se vidijo zgoraj na fotografijah služijo le za to, da lahko vlečke privijejo na vrv, ker sama prižemka je z dveh delov.

Poraja pa se še eno vprašanje - poškodba vrvi? Do poškodb vrvi praktično ne pride, ker imajo vlečke pobrane robove, tako da lepo nalega na zajlo. Ker same prižemke še nisem imel v roki ne vem ali je po notranji strani kak vzorec vrvi ali ne. Če pa pozorno gledaš vrv, ko se pelješ s kako DDHjko, lahko v blešču sonca vidiš svetle točke, kjer se pripnejo vlečke. Teh točk je neskončno, saj se vlečka le malokrat zapne na točno enako pozicijo, zato se kar cela vrv malo svetlika - oziroma se vidi, da je bilo na mnogih koncih nekaj pripetega.

To je moja mišljenje o delovanju DDH. Uradne dokumentacije nisem našel nikjer na spletu. Mislim, da drugače zadeva ne more laufat, ker placa v tisti puši za kakšne vzmeti ni, še posebej take ne, ki bi imel daljšo življensko dobo. Za dokončno razvozlanje pa bi bil najboljš ogled kakšne strojnice. Sam kar gor zlezt ne upam, ker bo kuj kdo vpil. Najdt moram enkrat enga, k bo šravfu, da mu mal zatežim Cool

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Polaris, vse pohvale! Ja, DDH je res izjemen patent. Tako preprost in uporaben.

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Uaaauuu... v resnici tako preprosto, da glava peče Laughing

Se pravi da se vlečka sploh ne odklopi od vrvi... le spusti jo skozi njo.
Pomagalski je bil res faca. Dokazal je, da je preprosto vedno najbolje. DDH je točno ustreza temu opisu.

Žičnica sama se v vseh letih delovanja ni spremenila, razen tega, da je dobila hidravliko (in s tem spremenjeno obračalno postajo) ter možnost odklopa še na zgornji postaji. Tam pa zadevo krmili nekakšen timer, ki v določenih intervalih odpira zaporo in spušča vlečke naprej.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Točno tako! S pomočjo hidravlike in senzorjev ter računalniške podpore, ki je v tistih časih ni bilo, je sedaj naprava bolj natančna in prej opozori na morebitne napake.

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Ampak s tem je danes tako kot z avti... dokler dela je super... ko pa začne srat pa bog pomagaj... včasih je znal vsak tretji avto popravit, saj so bili samo jermeni, zobniki, vzvodi... danes pa je to en velik računalnik, ki ga še na servisu ne znajo skupaj spravit Laughing

Drugače pa ima ta naprava na zgornji postaji še en varovalni sistem, nekakšno vrv, napeto med dva stebrička in kakih 20 cm nad tlemi. Če bi se kakšen smučar zaradi bog ve česa odpeljal naprej, bi se vrv pretrgala in prekinila kontakt ter ustavila vlečnico in s tem rešila smučarja ter samo napravo (snetje zajle). Ampak vsevedni žičničarji lepo zaupajo temu sistemu in ko kakšen otrok res zapelje čez se naprava sicer ustavi, ampak 20 min ne obratuje, ker ni zgoraj nobenega žičničarja, da bi tistemu pomagal in ponovno zagnal napravo. Tudi tisti na spodnji postaji se čudi, kaj se dogaja in prisili nekoga, da umakne pogled z plakata razgaljene Brigite Šuler in se odpravi pogledat kaj se dogaja. Primer takega obnašanja: Soriška planina (čeprav so na spodnji vlečnici, kjer se je ravno to zgodilo postavili neko kočico, zgoraj pa še vedno ni nikogar. Mad

Aja, opazil sem da imajo DDH-jke na nekaterih stebrih majhna koleščka na nekakšni "roki". Kakšna je vloga le-teh?
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Fischer2 je napisal/a:
se naprava sicer ustavi, ampak 20 min ne obratuje, ker ni zgoraj nobenega žičničarja



Haha - kva sem se nasmejal tuki... ja maš čist prov - pol pa un spodi kurbla tiste stare motorne sanke in odšiba proti vrhu, pol pa nazaj, pa zalaufa Smile Tam bi morala biti fotocelica, spodaj na upravlalnem mestu pa lučka, ki opozori, kjer in kaj je bilo. Seveda bi dandanes lahko montirali kamere in bi lahko žičničar od spodaj zavrtel napravo, ko bi videl, da se je smučar spokal stran, ne da bi mu bilo treba letat okol in okol...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
To je vse že žičničarska plat... Tako, da poma je naredila čisto zgledno vlečnico.

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Super prispevek in predstavitev patenta DDH Polaris!
Tudi mene je presenetilo, da vlečna vrv pravzaprav ves čas teče rkozi prižemko.

Fischer2 je napisal/a:
Drugače pa ima ta naprava na zgornji postaji še en varovalni sistem, nekakšno vrv, napeto med dva stebrička in kakih 20 cm nad tlemi. Če bi se kakšen smučar zaradi bog ve česa odpeljal naprej, bi se vrv pretrgala in prekinila kontakt ter ustavila vlečnico in s tem rešila smučarja ter samo napravo


Tega nimajo samo DDH vlečnice. To je splošni varovalni patent. Ko smučar zapelje čez vrv, jo na eni strani potegne iz vtičnice in s tem prekine tokokrog. In če tokokrog ni sklenjen... ni elektrike in žičnice ni možno pognati.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Tako kot je Whistler rekel... tukaj mora biti tokokrog sklenjen, ker ta vrv deluje kot stikalo, tako da je treba to najprej skleniti, potem pa šele pognati žičnico.

Žičničar pa mora biti vsekakor na postaji. Vsaj zato, da pomaga tistemu ki pade oz. če kdo pade tik pred izstopom na traso, ustavi napravo in mu pomaga vstat, da se lahko drugi peljejo naprej.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Hvala za pohvale, drugač pa itak to z veseljem naredim, tko da ni panike, če le vem zakaj se gre. Upam, da dobimo kakšnega strokovnjaka za žičnice, da pove še kako malenkost...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Sej vbistvu smo vsi strokovnjaki tle Very Happy

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Bolj laični strokovnjaki, ampak za kakšnega žičničarja smo pa kar profesorji.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Za tale naš forum moraš nekaj že kar vedet, upam, da me delo prinese v to stroko - v samo konstruiranje žičnic...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Kaj pa sploh pomeni kratica D D H ?
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Uf, ziher kakšen francoski Due Dimeniq Hubeoux Laughing Ne vem, nimam pojma, dvomim, da bomo najdl kje na netu, ker ne znam francosk...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 3  

  
  
 Odgovori na to temo