Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 26 Maj 2009 21:23 |
|
Verjetno ste opazili, da niso vse Pomine fiksne vlečnice enake.
Poznamo dva tipa:
Prvi je podoben odklopni vlečnici (ddh), zgornja postaja je identična kot pri odklopnih (kolo visi na jeklenih kablih), stebri so zelo podobni, vendar na njih visi baterija z dvema kolesoma (pri odklopnih baterij ni, so samo posamična velika kolesa). Spodnja postaja je zelo preprosta, saj jo sestavlja zgolj steber, na katerega je pritrjen majhen motor.
Gor so nameščeni talarčki, ki so tudi na odklopnih; tisti z amortiziranim potegom (imajo vzmet), le s to razliko, da se na postaji ne odklopijo, temveč ves čas krožijo (seveda z manjšo hitrostjo kot pri odklopni).
Primer te vlečnice: Zapreval, Sedlo, Velika Kopa, Žigart, (bivše) Podgradišče, Ribniška koča...
Drug tip pa je bolj podoben vlečnicam ostalim proizvajalcem. Gor so nameščeni talarčki ali sidra, ki pa nimajo vzmeti, temveč je vrv, tako kot pri večini drugih proizvajalcih zvita v boben.
Primer te vlečnice: Podi (Kanin).
Oba tipa sta v proizvodnji še danes, s tem da so (predvsem postaje) malce posodobljene. Ne vem pa, v čemu je fora teh dveh različnih tipov. Bi znal kdo razložit? |