Odgovori na to temo
 Gondola na Golte 
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Verjetno veste, da je bilo z gondolo na Golte v preteklosti kar pestro. Najhujša nesreča se je zgodila pred leti, ko je kabina strmoglavila v globino. Umrl ni sicer nihče me pa zanima, kako je sploh prišlo do tega? Je iztirila ali kako?

Edina nesreča s smrtnim izidom pa se je baje zgodila med menjavo vrvi, ko je (nevem kako) umrl nek delavec.

Če kdorkoli ve kaj več o teh nesrečah naj se razpiše.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Ja to bi blo res zanimivo vedet zakaj je gondola padla... Shocked

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Mogoče je popustila nosilna prižema, potem pa še vlečna... pa paff v globino.

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Sam, da se to naredi, prej zadaneš na lotu... Cool

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
 Padec gondole 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58
Prispevkov: 55
Kraj: Domžale
Odgovori s citatom
Zakaj je padla gondola na Golte je znano in tudi uradno potrjeno:
Nosilna vrv je bila prežagana z vlačilno vrvjo.
Ob izpadu napajanja (elektrike), se pri večini nihalk hitro sprostita vsaj dve zavori:
-Delovna zavora na elektro motorju
-Varnostna zavora na izhodnem obračalnem kolesu

Pri tem lahko nastane tako visok pojemek, da pride do prepletanja obeh vrvi. To se ponavadi rešuje tako, da v kabini sprostiš vrvno zavoro in s pogonom potegneš vlačilno vrv tako močno, da se odplete. Pri tem je potrebno omogočiti dovolj velik vrtilni moment na samem motorju, ki pri nizkih hitrostih omogoča dokaj visoko preobremenitev.
Če ne uspeš tega, moraš ljudi rešiti iz kabine in to narediti s sprazno kabino.
Na Golteh je strojnik to poizkušal toliko časa, da je prežagal nosilno vrv.
Prav zaradi tega problema so pred leti sprožili reševalno akcijo iz nihalke na Veliko Planino.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom awdfun Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Zanimivo.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Je potem tisti strojnik kaj odgovarjal zaradi tega?
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Ja nekaj podobnega sem enkrat bral, pa je bilo v nemščini in nisem ne vem kako dobro razumel... Vsekakor pa zelo zanimivo...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Tu se je leta 2001 zgodila še ena nesreča, sicer ni bila povezana s samo žičnico ampak se je zgodila med menjavo jeklene vrvi. Umrla sta dva delavca.

http://www.dnevnik.si/novice/kronika/38426

R.I.P. Sad
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
To s prežaganjem pa je res zanimivo...

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
 Re: Padec gondole 
Vlečnica krožnik

Pridružen/-a: 24.11. 2009, 10:59
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor - levi breg
Odgovori s citatom
awdfun je napisal/a:
Zakaj je padla gondola na Golte je znano in tudi uradno potrjeno:
Nosilna vrv je bila prežagana z vlačilno vrvjo.
Ob izpadu napajanja (elektrike), se pri večini nihalk hitro sprostita vsaj dve zavori:
-Delovna zavora na elektro motorju
-Varnostna zavora na izhodnem obračalnem kolesu

Pri tem lahko nastane tako visok pojemek, da pride do prepletanja obeh vrvi. To se ponavadi rešuje tako, da v kabini sprostiš vrvno zavoro in s pogonom potegneš vlačilno vrv tako močno, da se odplete. Pri tem je potrebno omogočiti dovolj velik vrtilni moment na samem motorju, ki pri nizkih hitrostih omogoča dokaj visoko preobremenitev.
Če ne uspeš tega, moraš ljudi rešiti iz kabine in to narediti s sprazno kabino.
Na Golteh je strojnik to poizkušal toliko časa, da je prežagal nosilno vrv.
...

Jaz sem pa slišal drugačno zgodbo o vzrokih omenjene nesreče (Nikakor ne tdim, da je blizu resnici, čeprav mi jo je povedal delavec žičnice.).

Vetrovno vreme naj bi povzročalo nihanja vrvi in s tem posledično izpade obratovanja ob stikih vlečne vrvi z nosilno. Zaradi pogostih ustavitev in posledično zmanjšani zmogljivosti je osebje izločilo el. zaščito, ki kontrolira napetost med nosilnimi in vlečno vrvjo ter tako preprečuje obratovanje, posledično tudi "žaganje" vrvi, ko sta nosilna in vlečna vrv v fizičnem stiku.
Nato se je zgodilo prepletanje (stik), žičnica pa je dalje obratovala do "prežaganja" vrvi in strmoglavljenja kabine.
Šlo je torej za čisto človeški faktor, na srečo menda ni bilo smrtnih žrtev.
Če pa pogledamo zadevo s stališča zdrave kmečke pameti, se zdi, kot da je bilo osebje krepko zahojeno.

_________________
Prijeten preostanek dneva
Signal
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom SIGNAL Pošlji zasebno sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Tako kot na Starem Vrhu in še kje. Nekateri verjetno še osnovne šole nimajo končane, samo izpit za traktor imajo. In potem se zgodijo nesreče Rolling Eyes
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Uf... ja, krizno tole, so pa pogumni...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 1  

  
  
 Odgovori na to temo