|
| Gondola na Golte | |
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 05 Jul 2009 18:22 |
|
Verjetno veste, da je bilo z gondolo na Golte v preteklosti kar pestro. Najhujša nesreča se je zgodila pred leti, ko je kabina strmoglavila v globino. Umrl ni sicer nihče me pa zanima, kako je sploh prišlo do tega? Je iztirila ali kako?
Edina nesreča s smrtnim izidom pa se je baje zgodila med menjavo vrvi, ko je (nevem kako) umrl nek delavec.
Če kdorkoli ve kaj več o teh nesrečah naj se razpiše. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 30 Jul 2009 23:38 |
|
Ja to bi blo res zanimivo vedet zakaj je gondola padla... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 31 Jul 2009 19:36 |
|
Sam, da se to naredi, prej zadaneš na lotu... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
| Padec gondole | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 06:58 |
|
Zakaj je padla gondola na Golte je znano in tudi uradno potrjeno:
Nosilna vrv je bila prežagana z vlačilno vrvjo.
Ob izpadu napajanja (elektrike), se pri večini nihalk hitro sprostita vsaj dve zavori:
-Delovna zavora na elektro motorju
-Varnostna zavora na izhodnem obračalnem kolesu
Pri tem lahko nastane tako visok pojemek, da pride do prepletanja obeh vrvi. To se ponavadi rešuje tako, da v kabini sprostiš vrvno zavoro in s pogonom potegneš vlačilno vrv tako močno, da se odplete. Pri tem je potrebno omogočiti dovolj velik vrtilni moment na samem motorju, ki pri nizkih hitrostih omogoča dokaj visoko preobremenitev.
Če ne uspeš tega, moraš ljudi rešiti iz kabine in to narediti s sprazno kabino.
Na Golteh je strojnik to poizkušal toliko časa, da je prežagal nosilno vrv.
Prav zaradi tega problema so pred leti sprožili reševalno akcijo iz nihalke na Veliko Planino. |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 08:26 |
|
Je potem tisti strojnik kaj odgovarjal zaradi tega? |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 08:36 |
|
Ja nekaj podobnega sem enkrat bral, pa je bilo v nemščini in nisem ne vem kako dobro razumel... Vsekakor pa zelo zanimivo... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 11 Avg 2009 11:18 |
|
Tu se je leta 2001 zgodila še ena nesreča, sicer ni bila povezana s samo žičnico ampak se je zgodila med menjavo jeklene vrvi. Umrla sta dva delavca.
http://www.dnevnik.si/novice/kronika/38426
R.I.P. |
|
| Re: Padec gondole | |
Vlečnica krožnik
Pridružen/-a: 24.11. 2009, 10:59 |
Prispevkov: 21 |
Kraj: Maribor - levi breg |
|
Objavljeno: 01 Dec 2009 21:31 |
|
awdfun je napisal/a: |
Zakaj je padla gondola na Golte je znano in tudi uradno potrjeno:
Nosilna vrv je bila prežagana z vlačilno vrvjo.
Ob izpadu napajanja (elektrike), se pri večini nihalk hitro sprostita vsaj dve zavori:
-Delovna zavora na elektro motorju
-Varnostna zavora na izhodnem obračalnem kolesu
Pri tem lahko nastane tako visok pojemek, da pride do prepletanja obeh vrvi. To se ponavadi rešuje tako, da v kabini sprostiš vrvno zavoro in s pogonom potegneš vlačilno vrv tako močno, da se odplete. Pri tem je potrebno omogočiti dovolj velik vrtilni moment na samem motorju, ki pri nizkih hitrostih omogoča dokaj visoko preobremenitev.
Če ne uspeš tega, moraš ljudi rešiti iz kabine in to narediti s sprazno kabino.
Na Golteh je strojnik to poizkušal toliko časa, da je prežagal nosilno vrv.
... |
Jaz sem pa slišal drugačno zgodbo o vzrokih omenjene nesreče (Nikakor ne tdim, da je blizu resnici, čeprav mi jo je povedal delavec žičnice.).
Vetrovno vreme naj bi povzročalo nihanja vrvi in s tem posledično izpade obratovanja ob stikih vlečne vrvi z nosilno. Zaradi pogostih ustavitev in posledično zmanjšani zmogljivosti je osebje izločilo el. zaščito, ki kontrolira napetost med nosilnimi in vlečno vrvjo ter tako preprečuje obratovanje, posledično tudi "žaganje" vrvi, ko sta nosilna in vlečna vrv v fizičnem stiku.
Nato se je zgodilo prepletanje (stik), žičnica pa je dalje obratovala do "prežaganja" vrvi in strmoglavljenja kabine.
Šlo je torej za čisto človeški faktor, na srečo menda ni bilo smrtnih žrtev.
Če pa pogledamo zadevo s stališča zdrave kmečke pameti, se zdi, kot da je bilo osebje krepko zahojeno. |
_________________ Prijeten preostanek dneva
Signal
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 01 Dec 2009 22:20 |
|
Tako kot na Starem Vrhu in še kje. Nekateri verjetno še osnovne šole nimajo končane, samo izpit za traktor imajo. In potem se zgodijo nesreče |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 01 Dec 2009 23:12 |
|
Uf... ja, krizno tole, so pa pogumni... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1
|
|
|
|
|