Objavljeno: 08 Jan 2009 18:39 |
|
Je firma, ki je poznana predvsem po veliko sistemih odklopnih sedežnic. S prvimi so začeli leta 1981. njihova zgodovina je pestra, sedaj pa žalostno podlegajo okupciji DM-ja, kar se vidi tudi na njihovi spletni strani
www.garaventa.doppelmayr.com. Nekoč so bili povezani tudi z Girakom.
Garaventa je začela graditi odklopne sedežnice po letu 1981 v sodelovanju z lienškim Doppelmayerjem. Prve take sedežnice so bile trosedežnice in so bile zgrajene v Unterrothornu, Gamsalpu in Tigniasu. Prve lastne naprave je začela graditi leta 1986. Njihov napenjalni sistem je bil enak štirisedežnicam. Leta 1987 je Garaventa zgradila svoji prvi odklopni štirisedežnici na Engelbergu in Sacogninu. Napenjanje je bilo sedaj pri trosedežnicah vertikalno. Po letu 1990 so bile postaje zgrajene iz več betona, imele so tudi drugačno hišico. Sedeži so bili podobni Doppelmayerjevim, vse naprave so imele najmanjšo hitrost 4 m/s. Leta 1991 so razvili nov, lažji sistem. Prvič se je ta sistem zgradil v St. Moritzu. Take sedežnice so imele hitrost 5 m/s, njihove postaje pa so bile pol-odprte. Nato se je leta 1992 na trgu pojavil nov sistem z imenom Kompakt, a vseeno je tega leta Garaventa prodala in zgradila le tri naprave, dve štirisedežnici in eno dvosedežnico. Še slabše je bilo leto 1993, ko sta bili zgrajeni naslednji napravi: štirisedežnica Kühboden-Flesch in pokrita dvosedežnica Pra Perron v Chateu-D'Oexu. Obe sta imeli hitrost 5 m/s. Leta 1994 so Kompakt sistem še izpopolnili in zgradili 11 naprav – eno dvosedežnico, ostalo štirsedežnice. Nato je leta 1995 Garaventa razvila svojo prvo šestsedežnico, ki je bila postavljena v Alpenareni, imela pa je klemo (prižemo) od kabinke. Nato je 1998 iznašla MSC Sesellbahnsystem in ga istega leta tudi postavila, a vseeno je gradila še naprej tudi po starem konceptu. Leta 2000 so trgu ponudili tudi pokrito šestsedo. Leta 2002 je bila zgrajena zadnja Garaventina MSC naprava, saj se je tega leta firma prodala Doppelmayrju. Od takrat naprej je Garavena del DMjeve skupine.
Še v sliki:
1981-1985
- tega leta je Garaventa zgradila svojo prvo odklopno trisedežnico, v sodelovanju z Doppelmayrjem v Lienzu.
- postaja je bila že v pokritem prostoru
1986-1988
- tega leta je Garaventa zgradila prvo trosedežnico lastnega razvoja
- ta sistem je bil skoraj enak tistemu, ki se je pozneje uporabljal za štirisedežnice
- postaje so bile še vedno v zaprti stavbi, a zgrajene iz več betona
1987-1990
- tega leta je Garaventa zgradila svojo prvo štirisedežnico
- sistem je bil enak trosedežnicam iz leta 1986
- sedeži so bili prevzeti od Doppelmayrja
- vse naprave so imele najmanjšo hitrost 4 m/s
1990-1992
- leta 1990 je Garaventa razvila nov sistem
- postaje so postale pol-odprte
- napenjanje je bilo hidravlično
- hitrost 5 m/s
1992-1995
- na trg je prišel sistem Garaventa Kompakt
- hitrost se je zaradi spremenjenih postaj zmanjšala na 4,8 m/s
- štirisedežnice so imele postaje na dveh betonskih stebrih
1995-1999
- leta 1995 je Garaventa zgradila prvo šestsedežnico
- njena klema je bila vzeta iz kabink, pri ostalih dveh sedežnicah pa so bile kleme še vedno iste
- sedeži so bili narejeni iz lažjega materiala
od 1998 (šestsede od 2000)
- leta 1998 je Garaventa razvila MCS sistem. Še vedno so se proizvajale Kompakt iz mešanih delov.
- postaje so bile popolnoma nove
Nato pa fuzija z DMjem in MCSja je bilo kar naenkrat konec.
Tole je en opis delovanja firme Garaventa, katerega sem povzel po cellistovih postih na bivšem Skie forumu.