Odgovori na to temo
 Investicija v slovenska smučišča 
Dvosedežnica

Pridružen/-a: 27.01. 2016, 14:00
Prispevkov: 118
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
https://www.dnevnik.si/1043006681

Za tiste brez naročnine na Dnevnik:
Slovenska smučišča na pragu enega največjih investicijskih ciklov

Večji slovenski gorski in smučarski centri v tem času vstopajo v največji investicijski cikel v zadnjih treh desetletjih. Z evropskimi sredstvi in sredstvi iz državnega proračuna bodo do novembra zamenjali nekatere žičniške naprave muzejskih vrednosti. A ne vsi; na Kaninu denarja za svoj projekt niso dobili, v Kranjski Gori pa ne vedo, ali bodo pridobljeni denar lahko počrpali.

Smučanje na slovenskih smučiščih je lahko nostalgičen izlet v preteklost. Bržkone si bodo smučarji enotni, da sta med najbolj zastarelimi, tako rekoč muzejskimi napravami na slovenskih smučiščih tisti na Voglu: dvosedežnica Zadnji Vogel in enosedežnica Šija, pa tamkajšnja vlečnica Kratki plaz. Slednji štejeta neverjetnih 57 let in sta med najstarejšimi obratujočimi napravami na slovenskih smučiščih.

Dobra novica je, da naslednjo sezono ne bo več tako. Smučišče Vogel je na razpisu gospodarskega ministrstva pridobilo denar za zamenjavo ene od teh naprav. Dvosedežnico Zadnji Vogel bo končno zamenjala panoramska krožna kabinska žičnica. Koncesijo in gradbeno dovoljenje so na Voglu že pridobili. »Konec zimske sezone bomo predvidoma začeli odstranjevati več desetletij staro dvosedo in postavljati novo sodobno žičnico. Ta bo za potnike udobnejša in okolju prijaznejša, tišja, pa tudi za nekaj minut hitrejša od sedanje dvosedežnice. V kabinah s kapaciteto do deset oseb bo lahko naprava v eni uri prepeljala nekaj manj kot 1500 smučarjev oziroma pohodnikov. V kabino bo mogoče naložiti tudi kolo,« je opisala Aleksandra Fiorelli iz centra Vogel.

Gospodarsko ministrstvo je namreč smučiščem na razpisu razdelilo 63,5 milijona evrov nepovratnih (evropskih in državnih) sredstev, da bi se končno prestrukturirala v gorske centre, ki bodo za obiskovalce zanimivi vse leto. Ključni pogoj za pridobitev denarja je bila uvedba dodatnih celoletnih aktivnosti.

Tudi sedežnici Zvoh šteti dnevi

Na Voglu bodo poleg nove krožne kabinske žičnice uredili še visokogorsko arheološko pohodniško pot, gorskokolesarsko pot Orlove glave, otroški park ter disk-golf park. Za vse skupaj so na razpisu pridobili 6,5 milijona evrov; projekt je sicer vreden 8,5 milijona evrov. Končan naj bi bil novembra. »Načrtujemo še zamenjavo vlečnice Kratki plaz in enosedežnice Šija,« je napovedala Fiorellijeva, a za to se niso potegovali za javna sredstva.

Dnevi so šteti tudi petnajst let mlajši, a zato nič bolj sodobni dvosedežnici Zvoh na Krvavcu, ki je znana po tem, da smučarje prezebe do kosti na poti na vrh smučišča. Že v naslednji sezoni jo bo zamenjala nova sodobna zaprta šestsedežnica, je povedal direktor smučišča Krvavec Janez Janša. Investicijo, ki vključuje še postavitev energetskih točk in nakup električnih koles, je ocenil na dobrih 10 milijonov evrov, pri čemer so prek ministrstva pridobili osem milijonov evrov.

Namesto vlečnic seštsedežnica Mašinžaga

Ene najdražjih investicij se lotevajo na Rogli, kjer bodo zamenjali svoji najstarejši vlečnici, legendarni Mašinžagi 1 in 2, ki smučarje prevažata od daljnega leta 1980. Kar 11,35 milijona evrov vreden projekt, ki med drugim vključuje novo šestsedežnico z ogrevanimi sedeži in zaprtimi kabinami, bo država podprla z osmimi milijoni evrov nepovratnih sredstev, preostanek bodo dodali v Uniturju, kjer upravljajo gorski center. Smučarji se bodo veselili bistveno hitrejše, toplejše in udobnejše vožnje od vznožja do vrha, poletni turisti pa dejstva, da bo sedežnica primerna tudi za prevoz koles. Načrtujejo tudi leteči tobogan (flying coaster) – gradnjo 1200 metrov dolge proge na višini od 5 do 8 metrov, kjer bo mogoče doseči hitrost 40 kilometrov na uro, pa 1,5 kilometra dolgo stezo za gorske trikolesnike (mountain carts) in novi družinski progi v njihovem kolesarskem parku, so opisali v Uniturju.

Na smučišču Golte bodo dvosedežnico Smrekovec in vlečnico Stari stani nadomestili z dvema novima štirisedežnicama, je pojasnila direktorica smučišča Golte Suzana Srdić. Poleg tega bodo uredili še jeklenico, adrenalinski park, otroški tematski park, šotore za opazovanje zvezd, gugalnico gigantko. Vrednost projekta je 10 milijonov evrov, ministrstvo bo primaknilo slabih osem milijonov evrov. »Zamenjava naprav bo imela veliko dodano vrednost za smučišče, saj bo to pomenilo ne samo nove in udobnejše naprave, ampak bomo z menjavo predvsem dosegli večjo pretočnost, hitrejše odprtje vseh prog, saj pod vlečnico ne bo treba zasneževati v primeru pomanjkanja snega,« je opisala Srdićeva.

Vmesna postaja na pohorski vzpenjači

Tudi na Pohorju se obeta pomembna posodobitev: zamenjava vlečnice Ruška z novo štirisedežnico in gradnja nove vmesne postaje krožne kabinske žičnice, za kar so v javnem podjetju Marprom, ki upravlja smučišče, že izbrali izvajalca (podjetje Leitner). Oboje je del novega, 7,5 milijona evrov vrednega projekta Outdoor center Maribor – Areh, ki med drugim vključuje še nove kolesarske proge, gibalne parke in steze za gorske gokarte. Ministrstvo je projekt podprlo s slabimi šestimi milijoni evrov. Pri vmesni postaji gondole je lastni delež zagotovila Mestna občina Maribor, v preostalem delu pa ga bo pokril Marprom, so sporočili iz družbe.Tudi na smučišču Trije kralji na Pohorju (ki ni pod okriljem Marproma) so že pridobili gradbeno dovoljenje za novo štirisedežnico Veliki vrh. Za 3,8 milijona evrov vreden projekt bodo prek razpisa ministrstva pridobili dobre tri milijone evrov.

Na Kopah načrtujejo novi štirisedežnici namesto vlečnic Pahernik in Kopnik ter novo vlečnico Velika Kopa. Mimogrede, v ponedeljek se je prav na vlečnici Pahernik pretrgala jeklenica in poškodovala dva smučarja, enega huje. Direktor družbe Vabo, ki je lastnica Kop, Boštjan Paradiž je zatrdil, da je bila sicer stara naprava tehnično pregledana in da imajo zanjo tudi vsa obratovalna in druga dovoljenja. Vzrok nesreče še preiskujejo, vlečnica je do nadaljnjega zaprta. Investicija v novi štirisedežnici je vredna več kot deset milijonov evrov, ministrstvo pa bo primaknilo 7,7 milijona evrov. Pravkar mineva enajsto leto od zadnje investicije na Kopah; tedaj so zgradili štirisedežnico Pungert.

Cerkno kot narekovalec trendov

Na Veliki planini se obeta zamenjava skoraj štirideset let stare dvosedežnice Šimnovec, ki se ji tudi sicer izteka življenjska doba, odmerjena z uporabnim dovoljenjem, z novo šestsedežnico. Poleg tega napovedujejo še nakup električnih koles in ureditev tematskega parka za otroke. Vse skupaj je vredno 10 milijonov evrov, pri čemer so na razpisu ministrstva pridobili dobrih sedem milijonov evrov.

Na smučišču Cerkno letos načrtujejo posodobitev treh žičniških naprav, postavitev adrenalinskega parka in nakup električnih koles. »Obenem želimo, da gosti sledijo naši trajnostni filozofiji. Zato je pomemben del investicije namenjen tudi za ozaveščanje in pridobitev ekološkega znaka zero waste. Prizadevamo si, da bi postali prvi smučarski center brez smeti v Sloveniji in v širši regiji,« je izpostavil direktor centra Jože Oplotnik. Skupna vrednost investicije znaša 2,5 milijona evrov, dva milijona bo zagotovila država prek omenjenega razpisa, pol milijona pa bodo dodali v gorskem centru. Oplotnik se je pohvalil, da je smučišče Cerkno v zadnjem desetletju neke vrste narekovalec trendov ali vplivnež, ko govorimo o kakovosti in sodobnosti smučarskih naprav. »V primerjavi z napravami na drugih slovenskih smučiščih so naše žičnice najmlajše, kar pomeni, da si vseskozi prizadevamo za posodabljanje in izboljšave. Z aktualno investicijo vlagamo v boljši nadzor nad obratovanjem smučišča, gre za eno najpomembnejših naložb v varnost. Ta pa je – poleg dejstva, da smo družinsko smučišče – naša glavna konkurenčna prednost,« je izpostavil. Smučišče Cerkno je nižje ležeče smučišče, ki je v veliki meri odvisno od ugodnih zimskih vremenskih razmer in zasneževanja, zato so se pred drugimi zavedli, kako pomembna je celoletna ponudba.

Povprečna starost slovenske žičniške infrastrukture v sezoni 2022/23 (slika)

***

Dnevi so šteti tudi legendarni dvosedežnici Zvoh na Krvavcu, ki je znana po tem, da smučarje prezebe do kosti na pot na vrh smučišča. Že v naslednji sezoni jo bo zamenjala nova sodobna zaprta šestsedežnica.

***

85,65 mio. € so vredni projekti v največjih slovenskih gorskih centrih, ki med drugim vključujejo tudi zamenjavo nekaterih najstarejših žičnic.

63,4 mio. € državnih in evropskih sredstev so za svoje projekte upravljalci smučišč pridobili prek razpisa gospodarskega ministrstva.

31,6 leta je povprečna starost žičnic na slovenskih smučiščih. Najstarejša vlečnica Bolfenk je bila postavljena leta 1964 in danes šteje neverjetnih 59 let.


Usodo Kanina bo zapečatila država

Čeprav bo decembra poteklo obratovalno dovoljenje za kaninsko krožno kabinsko žičnico – gondolo, ki bo letos stara 50 let, pa upravljalec ni bil uspešen na omenjenem razpisu gospodarskega ministrstva. »Potekajo pogovori z ministrom Matjažem Hanom, da bi za smučišče Kanin, ki je edino visokogorsko smučišče v Sloveniji, sprejeli poseben zakon, na podlagi katerega bi država investirala v gradnjo 'novega Kanina'. Investicijo ocenjujem na več kot 40 milijonov evrov. Lastnica Kanina, občina Bovec, teh sredstev nima, Sončni Kanin tudi ne, zato je edini možni investitor država,« je povedala direktorica Sončnega Kanina Manuela Božič Badalič. Na Kaninu bi lahko tudi po decembru teoretično obnovili uporabno dovoljenje, a kaj, ko bo gondola že tako stara, da proizvajalec ne zagotavlja več rezervnih delov. Predvsem pa naše edino visokogorsko smučišče nujno potrebuje novo krožno kabinska žičnico, saj je sedanja preobčutljiva za veter in prepočasna. »Zaradi vetra, ki se mu na Kaninu ne moremo izogniti, je smiselno razmišljati o novih progah s postaje C do B, o zasneževanju tega dela smučišča, ki je pod 1900 metri nadmorske višine,« je dodala sogovornica, »vendar se brez financiranja te investicije ne morejo izvesti.«

Birokratski zaplet grozi Vitrancu

V RTC Kranjska Gora so bili uspešni pri pridobivanju nepovratnih državnih sredstev za zamenjavo legendarne štirisedežnice Vitranc s sodobno gondolo, ki bi lahko prevažala do deset oseb, a se je zapletlo pri birokraciji. Pravnomočnega gradbenega dovoljenja jim ni uspelo pridobiti do roka, koncesijo za gradnjo pa so že pridobili. »Še čakamo na povratno informacijo ministrstva, ali bomo lahko kljub zamudi pri pridobivanju gradbenega dovoljenja počrpali pridobljeni denar,« je strnila Irena Golc iz RTC Kranjska Gora. Investicija, ki vključuje novo gondolo in kopico poletnih aktivnosti, je ocenjena na 12 milijonov evrov, od ministrstva so pridobili 8 milijonov evrov.


Všeč mi je, kako je članek napisan, avtor je gotovo smučar, haha.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Tonka Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Dvosedežnica

Pridružen/-a: 27.01. 2016, 14:00
Prispevkov: 118
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Na hrvaški strani skijanje.hr sem našel članek o novostih na slovenskih smučiščih, Leitner pa je objavil kratek pdf in članek o razvoju vzhodnjeevropskih smučišč, kamor po njihovo spadamo tudi mi.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Tonka Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vlečnica krožnik

Pridružen/-a: 07.12. 2022, 13:04
Prispevkov: 17
Kraj: ewrtewr
Odgovori s citatom
Tonka je napisal/a:
Na hrvaški strani skijanje.hr sem našel članek o novostih na slovenskih smučiščih, Leitner pa je objavil kratek pdf in članek o razvoju vzhodnjeevropskih smučišč, kamor po njihovo spadamo tudi mi.

To zveni zanimivo!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom WeltZumerr Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov ICQ številka
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 1  

  
  
 Odgovori na to temo