|
| N35 Velika planina | |
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:16 |
|
Prvi načrt za gradnjo žičnice so začeli pripravljati že leta 1928 in sicer Zveza za tujski promet v Ljubljani. Vendar je bilo treba počakati do leta 1963, da so se prvi turisti popeljali do Šimnovca. Prej je žičnica nekajkrat poskusno obratovala. Dolžina nihalke je 1400m, spodnja postaja leži na nadmorski višini 540m zgornja pa na 1400m – torej nas popelje 860m visoko. Kapaciteta gondole je dokaj majhna – 360 smučarjev na uro. Sama nihalka ima v osnovi 2 nosilni vrvi in vlečne vrvi, katere kabino spuščajo oziroma dvigajo. Velja omeniti tudi to, da se je na Veliko Planino velikokrat nihalka pokvarila. Najbolj odmevno je bilo, ko so morali ljudi reševati z nihalke 12 ur, 200m nad tlemi. Med drugim je odpovedala elektronika, ki je povzročila trk kabin v postaje, vendar poškodovanih ni bilo, ker je bil v kabini le sprevodnik, kateremu pa se na srečo ni nič zgodilo.
Malo pred koncem lanskega leta sem imel možnost ogleda strojnice nihalke. Vse to mi je razkazal prijazen žičničar, za kar se mu zahvaljujem. Zadeva je zelo zanimiva, pa čeprav je vse skupaj že kar nekaj let staro.
Slik je veliko! Motor nihalke je enosmeren in je od potopljene podmornice Vendar pa mi je strojnik rekel, da deluje kot nov - no verjamem, da so tiste čase imeli motorji več rezerve kot danes, ko je vse preračunano u nulo. Elektriko preko enosmernih generatorjev pretvarjajo v enosmerni tok, ki žene motor.
Opazili ste tiste velike kroge na steni. Okoli njih je navita vrv, ki je obenem garancija, da je res dovolj vpeta postajo. Dve sliki naprej, pa prikazuje čekiranje, če se vrv slučajno kaj premika - to je tisti rdeči distančnik, to je treba kontrolirati dnevno. Na zgornji postaji je vrv fiksno vpeta, spodaj pa je na dolgih medeninastih vodilih (ne spomnim se točno vem pa da okol 7 al 10m), po katerij je vrv napeta do uteži. Vsake 4 leta morajo vrv za 7 metrov spustit proti dolini, ker se tam, kjer so vodila vrv obrablja, zato jo skrajšajo za 7 metrov...
Vse skupaj vodi siemensov računalnik, ki nadzira vse. Poglej si sliko. Kot zanimivost naj pa omenim, da trenutno vozi nihalka s hitrostjo 6m/s, kar je 2 metra manj od zmogljivosti. To naj bi ukazal inšpektor zaradi starosti naprave... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:21 |
|
Čeprav so baje sam varnostni sistem pred leti (ko je Velika planina zamenjala lastnika in po trku v postajo) temeljito obnovili in nihalka naj bi imela enega najmodernejših sistemov v Evropi. No kakorkoli že, to je žičnica ki ima najvišjo razdaljo od tal v SLO, več kot 200m! To je skoraj toliko kot spodnja gondola na Marmolado.
Mislim, da je bila podmornica, katere motor je danes noter iz Sovjetske zveze. No, če dela kot mora ni važno kaj je počel v prejšnjem življenju. Sicer pa bolje, da je končal tukaj kot pa da bi (skupaj z ostalo (predvsem jedersko) nesnago) dolga stoletja razpadal v morju.
BTW: Super reportaža! |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:28 |
|
Ma zdaj se na Veliki planini spet ribajo glede te nihalke... Govori se, da inšpektor hoče, da zamenjajo reduktor. Majstri so ga dali na dve pooblaščeni priznani inštituciji, da so ga neporušno pregledal, pa so izdali potrdilo, da je zadeva ok. Un pa še kar upije in zdaj gre zadeva baje sodišče. Ne vem zakaj bi menjal reduktor, če je OK?
Mislim, da ni fora tle reduktorja, ampak, da bi radi nekoga odstavl in ga namočil glede reduktorja... ne vem no... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:31 |
|
Je pa zanimiv ta sistem vodenja in računalnik... slučajno veš, kdo je izdelal ta program? Sicer pa je čudno, kako se lahko kabina zaleti v postajo, saj verjetno je kje kako stikalo oz. vrv, ki prepreči tragedijo... saj pomoje je, ampak je bilo prepozno. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:38 |
|
Ja, programska oprema je verjetno kar od siemensovih programerjev, ki verjetno deluje na kakšnem microsoftovem programju. Ma pa touch screen
Hja, tkarat ko je kbaina prbila v postajo mislim, da tega računalnika še ni blo. To naj bi se zgodilo zaradi skurjene varovalke - skurl naj bi jo, ko se prestavi z večje na manjšo hitrost... tko sem slišal.
Drugače pa so nameščena končna stikala, ki nadzorujejo kdaj je je kabina v položaju. Za vsak slučaj, pa so nameščene močnejše vzmeti, da ublažijo kak bolj trd pristanek. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Jun 2009 13:44 |
|
Aja, a ste opazil, kake močne zavore so v strojnici? Te zavore so namenjene zaviranju nihalke. Ste pomislili, da ko nihalka vozi ljudi v dolino mora celo pot zavirati, ker teža ljudi in same gondole vleče prazno gondolo proti tlom? V primeru, da bi odtrgala vlečna vrv, pa ima kolesje na kabini samodejno zavoro, lahko pa se jo sproži tud v kabini... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Tehnični direktor
Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42 |
Prispevkov: 1128 |
Kraj: Gorenja vas |
|
Objavljeno: 22 Jun 2009 15:05 |
|
ja sam a ma podmornica elektro motor??
pomoje je Dizl |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 22 Jun 2009 15:15 |
|
P3R0 je napisal/a: |
Ampak zakaj ima ta motor od podmornice noter? |
Verjetno zato, ker v takratni Jugoslaviji nisi stvari dobil tako, kot danes, ko ti lahko tud 500kW motor domov pred vrata pripeljejo, zato so se moral znajti - motor podmornice je dovolj močan in še električen povrhu, kar je idealno za nihalko - pa še nazivni obrati so verjetno tam okoli 900 obratov na minuto. Je pa enosmeren, ker se je v podmornici napajal iz svinčenih akumulatorjev, kateri dejejo enosmerni tok. Zato imajo na Veliki Planini enosmerni generator, ki z izmenične napetosti pretvarja v enosmerno. Rezervni agregat pa je tud nek prastar dizel! Ampak vse te mašine so trotlziher in praktično ne morjo crknt |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 22 Jun 2009 16:46 |
|
Hmm nisem videl tablice, verjetno pa je strojna ja... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Tehnični direktor
Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42 |
Prispevkov: 1128 |
Kraj: Gorenja vas |
|
Objavljeno: 22 Jun 2009 17:11 |
|
@ P3R0 ti pa si en velik fan Strojne Maribor |
|
Tehnični direktor
Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01 |
Prispevkov: 1226 |
Kraj: Iz0ła |
|
Objavljeno: 22 Jun 2009 18:30 |
|
Ne ne, samo ugotavljamo, da je Strojna Maribor pomembno ime med žičničniškimi reduktorji v Sloveniji .
BTW: Jaz sem fan Grafferja. 4 ever. |
_________________ Prispevki by Graffer
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 5
|
|
|
|
|