Objavljeno: 01 Jul 2009 12:49 |
|
Mislim, da si to področje zasluži svojo temo, zato sem jo tudi odprl.
Žičniški reduktorji so zelo pomemben del vsake žičniške naprave in so nepogrešljivi, saj brez reduktorja ni žičnice. Z reduktorji praviloma zmanjšamo izhodne obrate, in pridobimo veliko večji navor, kar pa je še posebno pomembno pri žičniških napravah, saj je za zagon naprave potreben ogromen moment, ki se meri v več tisoč Nm!
Naj še omenim, da so nasprotno od reduktorjev multiplikatorji, ki vhodne obrate povečajo! Majhni t.i. multiplikatorji se pa nahajajo pri merilcih obratov, kjer je manjši kolešček s senzorjem gnan od velikega - glavnega kolesa - tako dobimo bolj točne podatke o samih obratih.
Pri nas in tudi drugod po evropi je znan proizvajalec reduktorjev Strojna Maribor. Izdelujejo vse vrste strojnih gonil tudi za žičnice.
DM uporablja gonila švicarske firme KISSLING Ge-triebe - ne vem, ali jih še uporablja, včasih jih je, še posebno pri F2V.
Francoska Poma pa uporablja reduktorje po HANSENovem patentu... Kaj točno je ta patent ne vem.
Ob pravilnem dimenzioniranju imajo redutkorji lahko zelo zelo dolgo življensko dobo - seveda pa ta doba zavisi tudi od samega vzdrževanja, s katerim mislim na zaščito pred vremenskimi vplivi in seveda z rednimi servisi, kot je menjava olja, tesnil, med generalnim servisom pa pregled zračnosti in neporušne meritve. Nekateri tipi reduktorjev imajo vgrajen tudi hladilnik olja, saj se zaradi trenja zobniški prenosi grejejo. Vendar pa imamo to srečo, da žičnice največ obratujejo v hladnem vremenu, kar je pozitivna stvar, negativna pa, ker se olje ob nižjih temperaturah zgosti in ob samem zagonu slabše maže, to lahko delno odpravimo z uporabo olja z višjo viskoznostjo...
Dokaz da ima reduktor dolgo življensko dobo je reduktor nihalke na Veliko Planino, okrog katerega se dviga veliko prahu. Dve firmi sta potrdili (slovenska in avstrijska), da je reduktor v odličnem stanju in da pri sami izdelavi novega reduktorja ne bi dosegli nič manjših zračnosti! BTW: Reduktor je še prva vgradnja
.
Na vsakem reduktorju se nahaja imenska tablica in z bistvenimi podatki.
Spodnje slike pa prikazujejo nekaj teh tablic. Nekaj je mojih, nekaj pa sposojenih z spleta.