![](./templates/Artemis/images/spacer.gif) |
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Re: F2V Tiha 1 (Velika Planina) | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Šestsedežnica
Pridružen/-a: 07.08. 2009, 18:34 |
Prispevkov: 264 |
|
|
Objavljeno: 07 Avg 2009 20:34 |
|
Cjooo...
Edit: neki sm mogu napisat =) BoziceK |
Nazadnje urejal/a Zicnicar 11 Avg 2010 19:21; skupaj popravljeno 1 krat
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 07 Avg 2009 21:35 |
|
Dobro, saj ti nihče nič noče, pa tudi noben se ni delal s koga norca, še celo napisali smo da si zaslužijo pohvale da so tako napravo spravili kolikor tolikor v red.
To s 1300m me pa kar čudi, kaj nimajo tudi na spletni strani zapisano 1800m?
Sicer pa, dobrodošel nazaj! |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 08 Avg 2009 10:35 |
|
Pozdravljen na forumu žičničar!
Zanimivo mnenje... očitno sem te globoko prizadel z dolžino in nekaterimi mojimi ugotovitvami, vendar je to podatek o dolžini, objavljen na spletni strani ![Exclamation](images/smiles/icon_exclaim.gif) Očitno veš veliko o Veliki Planini, zato povej čimveč konkretnih stvari, kot so: leto izgradnje, tehnični podatki, zanimivosti - seveda pa je zaželjeno čimvečje število slik...
PS: V svojih postih se prosim ne "norčuj" iz objavljenih podatkov, četudi so nepravilni, jih pač popravi s pravilnimi podatki in objavi brez nepotrebnih stavkov, ki nikomur ne koristijo. Vsak uporabnik izraža svoje mnenje in ugotovitve. Le tako bo forum kvaliteten in pregleden. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 08 Avg 2009 12:27 |
|
Na sliki je zračna dolžina trase... sem šel mal preverjat... Verjetno bo dolžina naprave res okoli 1300m. Še vseeno je dolga... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Pogon Tiha 1 | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 19 Avg 2009 07:26 |
|
polarisprox440 je napisal/a: |
Se mi je kar zdelo, da je nekaj s štromom narobe . Ne vem pa kje bi se lahko zatikalo sidro? Torej ima naprava enosmerni motor. Če prav razumem je presek vodnika od omare do motorja premajhen in bi se ob večji obremenitvi (toku) segreval? Kako pa, da so sploh vgradil takega? Na začetku je žičnica verjetno obratovala z normalno hitrostjo. Ali je bil menjan elektro - pogonski sistem? |
Se opravičujem, ker odgovarjam tako pozno.
Leta 2006 so izvedli elektrifikacijo vlečnice. Pred tem je imela namreč pogon na diesel motor. Uporabili so rabljeno opremo proizvajalca BMB in ta oprema ni bila dovolj močna, pa tudi nagajala je. Sam motor je bil od nekje drugje kot sama elektro oprema in je po moči, hitrosti in momentu odgovarjal podatkom za diessel motor. Tega leta ni bilo veliko snega in niso vozili in tako niso ugotovili, da je vse skupaj preslabotno. V sezoni 2008/2009, ko je bila sezona s snegom bogatejša, se je pa pokazalo, da je bila izbira opreme napačna, ker je začela vlečnica izgubljati hitrost ob preveč smučarjev na sami liniji. Zamenjali smo elektro krmilno opremo, toda kabel pozimi ni bilo možno zamenjati, ker je bilo vse zamrznjeno in nasploh ne smeš kablov polagati pri temperaturi nižji od 5°C. To bodo žičnicarji zamenjali sami čez poletje (če bodo). |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Avg 2009 07:54 |
|
U hribih je še poleti zoprno kopat po tistih skalah, kaj šele da bi pozim kaj probaval - no pa saj itak ne smeš zarad temperatur. Zanimivo je blo, ko si se peljal z vlečnico je kar nekaj trzala, kar čutl se je, da nima moči.
Ti boš sigurno vedel. Ali morajo imeti vlečnice tudi sekundarni pogon ali je dovolj le eno (samo elektro ali samo dizel) Verjetno mora biti primarni elektro? Hmm... pri vlečnicah bi blo za moje pojme dovolj le en pogon, kakršenkoli... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | zasilni pogon vlečnica | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 20 Avg 2009 08:27 |
|
Predpisi ne zahtevajo zasilnega pogona na vlečnicah.
V osnovi je osnovni pogon električni, potem je lahko glede na željo investitorja dograjen še pomožni pogon, ki omogoča normalno uporabo naprave v primeru izpada električnega napajanja. To se po mojih izkušnjah rešuje v državah z slabšo infrastrukturo z dodatnimi diesel generatorji. To ni tako enostavno in je precej drago in pa še vedno ne moreš voziti s polno hitrostjo, ker diesel ni sposoben sprejemati energije pri zaviranju naprav... Če pa je to zahteva standarda, pa je potreben zasilni pogon, ki omogoča spraznitev linije. Pri vlečnici to ni potrebno, ker so smučarji na tleh in sel lahko sami odpeljejo na varno. Pri vlečnicah, nihalkah ali kabinskih žičnicah pa je zasilni pogon nujen. Predpisi se v tem pogledu hitro spreminjajo in zaostrujejo, saj je definiran maksimalen določen čas reševanja ljudi iz žičnic. Najkrajši je pri sedežnicah, ker lahko potnik precej hitro zmrzne na sedežu, kjer se ne moreš gibati in se tem ogrevati. Pri kabinskih je vseeno lažje, ker te pred vetrom in mrazom vsaj malo ščiti kabina, pa tudi bolj si gibljiv. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 20 Avg 2009 10:40 |
|
Čas reševanja s sedežnic mislim, da je max 3,5 ure... To bi moral odpret že svojo temo... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Re | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 21 Feb 2010 20:43 |
|
Elektro oprema je bila od EEI ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) Sem jo šel sam osebno preverit, ko so me poklicali, če se da kaj narediti. Tiristorski most je bil komaj 75 A, sam motor od ansaldo-ta pa je imel nazivni tok 224 A. Sedaj je notri oprema SIEMENS, tiristorski most je SIMOREG. Dodatno ima nameščen senzor hitrosti(induktivni dajalnik), hitrost pa se da poljubno spreminjati. Meni osebno je oprema od EEI in BMB zelo všeč, posebej samotestirni režim ob zagonu(samodejno se stestirajo tokovne, hitrostne in časovne prekoračitve, test prekinitve varnostne linije, izpada faza in še veliko drugih zadev.) V dobrih 5 sekundah je bilo moč v omari slišati prijetno klikanje relejov in ob koncu zmagoslavno pok glavnega kontaktorja, ko je zadeva zavedajoča se, da ji "vse štima" štartala ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 22 Feb 2010 09:47 |
|
Pol pa ni čudno da ni delalo ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) . Ni mi jasno, kako je bila elektronika tako "švoh", kako pa je vlečnica obratovala pred leti (1975,80) - ko je bila nova? Oni dve vlečnici v Tihi dolini sta imeli diesel pogon, ta zgornja pa mislim, da je bila že od samega začetka na elektriko... ali se motim...
Garfield, tiste releje bi pa rad enkrat slišal ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) . |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | re | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 22 Feb 2010 10:05 |
|
polarix, tudi tiha 1 je bila do nedavnega na diesel pogon... Ko so elektrificirali, so se z zagonon pojavljale težave do zamenjave krmilne opreme. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 22 Feb 2010 10:09 |
|
Aha... Če pomislim... logično, saj so ob menjavi sedežnice vlekli elektriko na vrh. Prej so imeli štrom na zgornji postaji nihalke, kjer je bila tudi strojnica sedežnice;). |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 2 od 3
|
|
|
|
![](./templates/Artemis/images/spacer.gif) |