Odgovori na to temo
 Žičnica premogovnilka Senovo 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 07.06. 2009, 09:10
Prispevkov: 78
Odgovori s citatom
Žičnica premogovnilka Senovo

Obratovala je med leti 1922 in 1936, torej 14 let. Iz Reštanja na Senovo je prevažala premog, v nasprotni smeri pa jamski les in druge potrebščine. V letih svojega obstoja je prepeljala malo manj kot 1,1 milijona ton premoga. Največja znana mesečna količina je bila nekaj več kot 16 tisoč ton! Torej njena kapaciteta nikakor ni bila manjša od 520 ton dnevno ali 21,7 ton na uro. Stvarna zmogljivost žičnice mi ni znana.

Žičnica je bila dolga 2 km. Nakladalna postaja je bila na Reštanju na koti 358 m. Razkladalna postaja je bila na separaciji premoga na Senovem na koti 238 m. Najvišja točka je bila na koti 449 m. Nosilni stebri so bili portalne izvedbe.

Žičnica je bila tedaj edina transportna pot za prevoz premoga od premogovnika do separacije premoga. Graditi so jo začeli leta 1920, poizkusno obratovanje se je začelo leta 1922. Zanimiv je bil njen konec. V letu 1936, takrat je že bila vzpostavljena jamska železniška zveza med Reštanjem, Ravnami in separacijo premoga na Senovem, se je utrgala nosilna vrv. To je seveda pomenilo konec žičnice. Možno je, da je do nesreče prišlo zato, ker so v zadnjih letih obratovanja vzdrževanje žičnice zelo zanemarili.

Danes je ohranjenih le nekaj betonskih temeljev nosilcev. Naj bi bili tudi spomeniško zaščiteni.

Več mi (vsaj za zdaj) ni znano.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Atlas 1834 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Hm, to bo pa treba v akcijo pa poslikat! To pa nism vedel, da to obstaja, vrjetn je ena starejsih zicnic pri nas. Vem, da so med prvo svetovno vojno na soski fronti uporablal neke enostavne zicnice za prevoz orozja na hribovje.

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
polarisprox440 je napisal/a:
Vem, da so med prvo svetovno vojno na soski fronti uporablal neke enostavne zicnice za prevoz orozja na hribovje.


O teh žičnicah bi se dalo marsikaj izvedeti v muzeju v Kobaridu, tam imajo celo neke makete okoliških hirbov in po njih je speljanih vse polno žičnic, vendar pa (kot sem izvedel od vodiča) nobena ne stoji več.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Tisto so bile vojaške žičnice, ki so oskrbovale postojanke.
Najdalša mislim da je bila dolga celo 17 km.

Drugače pa za žičnico v Senovem nisem vedel.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Še ena uganka, ki jo lahko rešim oktobra...

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42
Prispevkov: 1128
Kraj: Gorenja vas
Odgovori s citatom
in oktober je tu Wink sam to je pa res čudež če nej bli BAJE zaščiteni teli temelji vse pohvale občini Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom BoziceK Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 1  

  
  
 Odgovori na to temo