|
|
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Feb 2010 09:34 |
|
Ste si ogledali sliko osi? Njene podrobnosti? Sam sem jo kar nekaj časa pregledoval. Škoda, ker ni posneta z večih strani.
Ugotovimo lahko, da je bil ležaj konstruiran tako, da je bil varovan in kolo ne bi smelo odpasti. Kljub (predvidena ugotovitev) napaki v materialu ležaja bi moralo kolo le zelo glasno zaropotati in ostati na svojem mestu (zelene in modra puščica).
Tu pa se pojavi vprašanje. Zakaj varovalo ni zdržalo? Na sliki se vidi da je bilo varovalo pritrjeno verjetno v obliki prirobnice oziroma velike podložke s štirimi vijaki na katere naj bi sedlo kolo v primeru, da bi se deformiral ležaj. Fotografija pa prikazuje le en odlomljen vijak - sivina v luknji, druge 3 luknje so prazne. Torej, ali so v njih bili 4je vijaki ali samo eden? Lahko da bi odlomili globlje, kar pa dvomim, saj je lom vijaka vedno tam kjer je strižna sila največja, to je na robu striga. Ima kdo še kakšno sliko?
Kakšne vrste ležaj je bil tu uporabljen ne vem točno. Verjetno nek dvojni valjasti. Lahko da je bil aksialni ležaj z naslonom – valjčki še na to prirobnico, ki bi morala biti privijačena s štirimi vijaki in so bili ti vijaki ključnega pomena? Kolo verjetno ni bilo montirano le na ležaju, zagotovo je bilo podprto z uležajenim sedežem, ki pa je bil v os pritrjen s štririmi vijaki. Torej – špekuliram, - ali je možno, da je nekdo namenoma odvil pribnico ter pustil v njej le en vijak? Žičnica je ponoči dostopna vsakomur. Kolo se je snelo le nekaj minut po začetku obratovanja in na začetku zimskih počitnic – žičnica je še dovolj pomembna povezava za Areh? Kdo bi lahko bil tako krut?? Upam, da je to vse skup hipoteza in ne resničnost, ker drugače bi se moral zelo dobro vprašat kam smo prišli?? Upam tudi, da gre le za tisti mikro majhen odstotek tveganja - strojelom, ki je možen v izredno majhnem odstotku ampak možen je. Tako kot je vsaka človekova aktivnost tvegana .
Z rumenimi puščicami sem označil sledove drgnjenja – hm… sledovi so videti sveži, saj bi v nasprotnem primeru rjaveli. Do te poškodbe bi lahko prišlo tisti trenutek, ko je počil ležaj in je kolo predno je padlo podrgnilo ob konstrukcijo. Predlogi?
Z rdečimi puščicami pa sem označil območje kjer se je nekaj grelo. Ne vem, kdaj je bila naprava nazadnje barvana, lahko bi to nastalo ob gretju pri demontaži starega ležaja – ki ga ponavadi ne dobimo drugače dol, kot da ga pogrejemo, da se raztegne in popusti. Dvomim, da bi to bila posledica kakšnega drgnjenja in pregretja tega ležaja.
Verjamem pa da je tak ležaj težko montirati, saj je kolo veliko in težko, ter je zadevo treba zelo natančno centrirati na os, saj vsi, ki smo že kdaj montirali kak ležaj vemo, kako nerodno je, da ležaj »nabiješ« le malo postrani in že lahko deformiraš (naštavfaš) os. Ležaja ponavadi ne, ker je bolj trd. Ni pa rečeno, da se ne poškoduje pri montaži, vendar potemtakem ne bi zdržal par obratov testenga obratovanja.
Upam, da bo kdo povedal kaj se je resnično zgodilo, saj bi to nedvomo pomagalo bolje preprečiti takšne nesreče. Če bi kdo našel sliko ležaja kakšne identične naprave bi odlično za primerjavo – sam je nisem našel, oziroma so slikane predaleč. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Šestsedežnica
Pridružen/-a: 21.09. 2009, 19:40 |
Prispevkov: 268 |
Kraj: Maribor |
|
Objavljeno: 19 Feb 2010 19:47 |
|
Vsaka čast polaris za takšno pojasnilo! Sicer je res veliko domnev, ampak da bi nekdo šel namenoma odviti te vijake ... ne vem kaj si lahko mislim za to osebo. Smučarji so imeli res veliko srečo:
1. Sneg - ta jim je zelo ublažil padec
2. Steber - zajla je morala z veliko hitrostjo in posledično silo prifrčati do njega, sreča da se ni zlomil ali podrl
3. Zajla - zajla bi lahko ob takem močnem sunku ob steber počila: bolje da si ne predstavljamo kaj bi se takrat zgodilo |
|
Vrvna vlečnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 18:53 |
Prispevkov: 2 |
|
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 18:57 |
|
polarisprox440 je napisal/a: |
Tu pa se pojavi vprašanje. Zakaj varovalo ni zdržalo? Na sliki se vidi da je bilo varovalo pritrjeno verjetno v obliki prirobnice oziroma velike podložke s štirimi vijaki na katere naj bi sedlo kolo v primeru, da bi se deformiral ležaj. Fotografija pa prikazuje le en odlomljen vijak - sivina v luknji, druge 3 luknje so prazne. Torej, ali so v njih bili 4je vijaki ali samo eden? Lahko da bi odlomili globlje, kar pa dvomim, saj je lom vijaka vedno tam kjer je strižna sila največja, to je na robu striga. Ima kdo še kakšno sliko?
|
Po klubu se govori, da so s tem obračalnim kolesom bile že nekaj časa težave, ter da so zadnja popravila izvajali še v petek popoldne oz. zvečer, pred sobotno nesrečo.... |
|
| stolp | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 20:56 |
|
Kaj ta žičnica na obračalnem kolesu ni imela stikala za izklop v primeru opletanja kolesa? Zadeve so dokaj enostavne izvedene preko lomljive vilice, vezane v varnostni tokokrog. Ležaj je res videt nepoškodovan, samo res kaj je z zaščitno ploščo(komu poznano pod imenom kronska matica), če je kolo vsaj malo predn je padlo dol zlezlo bi stikalo opletanja izklopilo sedežnico. |
|
Šestsedežnica
Pridružen/-a: 21.09. 2009, 19:40 |
Prispevkov: 268 |
Kraj: Maribor |
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 21:03 |
|
Te lomljive vilice imajo predvsem lovilci zajle na stebrih. Takrat se pač preprosto prekine tokokrog in zaustavi celoten proces. Tukaj jih nisem videl, sicer pa sploh ne vem, če bi lahko kaj pomagale. |
|
| Stolp | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 22:05 |
|
Technoalpin, meni je znano zakaj so lomljive vilice (sem vzdrževalec žičnic), posebej na pogonskem in obračalnem kolesu pa je ponavadi nameščen še konec železa ki se premakne takoj ko se obroč kolesa odkloni in s tem povzroči odlom vilice . . . |
|
| Re: Stolp | |
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 22:28 |
|
Garfield in Ma, pozdravljena na forumu! .
Ja, vilice bi definitivno pomagale. Verjetno jih ta naprava ni imela ze v osnovi. Ali jih pravilnik predpisuje kot obvezne ne vem, dvomim...
Hm, če so imeli težave s kolesom in so ga rihtali še v petek je moralo res nekaj kazati na kakšno napako... Kaj neki so počel s tisto podlozko, kronsko matico? Hmm... Res sreča, da ni bilo žrtev.
Garfield, kje pa si vzdrževalec? V podjetju ali na smučisču? |
Nazadnje urejal/a polarisprox440 20 Feb 2010 22:34; skupaj popravljeno 1 krat _________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
| stolp | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 20 Feb 2010 22:31 |
|
Na smučišču, vzdrževales, strojnik drugače sem iz elektro stroke, so mi poznani elektro sklopi sploh od DM.... |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52 |
Prispevkov: 1303 |
Kraj: Radovljica |
|
Objavljeno: 21 Feb 2010 16:33 |
|
@garfield in @ma, dobrodošla na forumu!
Garfield, lepo je videti, da naš forum dobiva strokovnjake iz tega področja, saj nas večino uporabnikov druži le veselje do teh čudovitih naprav.
Tudi mene pa zanima na katerem smučišču delaš...
Kar pa se tiče vilic, ne vem kako je s predpisi. Govori se da se bodo predpisi po vseh teh zadevah zaostrili.
Je po odlomu vilice možno zagnati naprevo, ali je potrebno vilico zamenjati?
Saj so vilice tole?
Slika: @polarisprox440, F1V Jelka (Stemag) |
_________________
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 3 od 6
|
|
|
|
|