|
| Bosna in Herzegovina | |
Dvosedežnica
Pridružen/-a: 11.11. 2010, 20:17 |
Prispevkov: 130 |
Kraj: Koper |
|
Objavljeno: 13 Nov 2010 13:44 |
|
V turistični enciklopediji Jugoslavije sem tako, kot sliko prve sedežnice na Straži, našel še kar nekaj zimskih fotografij, a žal bolj malo z motivi žičnic. Med, sicer redkimi, je tudi slika prve žičnice na Jahorini.
Zgleda, da so postavljali tudi lesene stebre (na sliki zgleda da), z majhnimi strešicami, kolesne baterije viseče (kot Graffer), naslonjala z deščic, brez zapiral in nožnika, hkrati pa so stebre uporabili še za napeljavo elektrike. Me prav mika, da bi imel možnost, da bi se peljal z napravo. Našel sem še članek, sicer v hrvaščini (ali srbščini, saj ne vem), kjer je opisan razvoj Jahorine in bolj na skopo tudi karakteristike naprav.
Članek:
http://www.jahorinainfo.com/istorija.html
Torej, o prvi sedežnici:
Odprta na Dan republike. 29.11.1952
Višina: 1660 - 1885 m n.v.
Dolžina: 1050 m
Trajanje vožnje: 8 minut
Torej hitrost: 2,18 m/s
Interval vstopa: 9,4 s
Št. sedežev: 102
Razdalja med sedeži: 20,58 m
Kapaciteta: piše 360, izračunano 381 os./h |
Nazadnje urejal/a Graffer1957 14 Nov 2010 15:37; skupaj popravljeno 1 krat _________________
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 14 Nov 2010 13:17 |
|
Hmm... zelo zanimivo... torej je njihova sedežnica pognala malo za našo na Pohorju. Če bi ju primerjal, pa je imela njihova boljše sedeže
Ja, to so bili časi, kjer hitrost ni bila vse. Tudi na Krvavcu je bila sprva elektrika napeljana po stebrih dostopne naprave - to je bila včasih stalna praksa, saj si "ubil dve muhi na en mah" |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 14 Nov 2010 21:28 |
|
Tudi na Krvavcu je bila sprva elektrika napeljana po stebrih dostopne naprave - to je bila včasih stalna praksa, saj si "ubil dve muhi na en mah" |
No, ja to je še celo danes moderno. V Slloveniji res ne v kaki tujini pa na vsaki žičnci. Še najbolj na kakem ledeniku. |
|
Dvosedežnica
Pridružen/-a: 11.11. 2010, 20:17 |
Prispevkov: 130 |
Kraj: Koper |
|
Objavljeno: 15 Nov 2010 16:27 |
|
Evo. Našel še eno sliko sedežnice z Jahorine:
Me je pa razočaralo, ko sem videl tisti grd steber.
Opa, kaj opazite?
T-steber
Edit: BoziceK Združil sem prispevka =) |
_________________
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 15 Nov 2010 17:24 |
|
Pa je res T steber. Tu se že vidi da so poizkušali z vsemi možnimi rešitvami. Ni treba dveh lukenj za temelj kopat .
Kateri steber ti pa ni všeč? |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Dvosedežnica
Pridružen/-a: 11.11. 2010, 20:17 |
Prispevkov: 130 |
Kraj: Koper |
|
Objavljeno: 15 Nov 2010 20:39 |
|
@BoziceK - 100-krat hvala - te slike sem enkrat videl in potem se nikoli več nisem spomnil, kje sem jih našel.
Za grde stebre sem mislil tiste, ki imajo široke stranske podpore. Na tisti sliki, kjer sem objavil 4 stare fotografije v enem, je ta "grd" steber na skrajni levi sliki, nekje v sredini - pravzaprav je edini, ki se ga kolikor toliko vidi.
Ste videli na - že objavljenem - linku ...
http://www.skijanje.rs/Ski_Centri/BiH/Jahorina/jah_istorija.htm
... tisto čudno vlečnico (z zelo skupaj sidri in dvojno prižemko)? |
_________________
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 19 Nov 2010 14:22 |
|
Glede teh T stebrov mislim takole:
1. Prednosti: Samo en temelj
2. Slabosti: Mra bit bolj močen. |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1
|
|
|
|
|