Malo sem preganjal dolgčas na soboto v enem od velikih trgovskih centrov (sej ni reklama, če povem da je to Tuš planet) in tako brez posebnosti malo opazoval kaj se dogaja okoli mene, nakar mi na pamet pride, da bi bila zanimiva atrakcija, če bi imeli namesto tekočih stopnic dve vzporedni (seveda visokokapacitetni) sedežnici. Moj načrt, sicer zelo posplošen, je spodaj. Ker pa sem malo preveč mahnjen na žičnice, sem moral takoj malo oceniti "teren" (verjetno si predstavljate, kako so me ljudje gledali, ko sem ob stopnicah štopal eno minuto in štel, koliko ljudi gre v eni minuti na tekoče stopnice. Ni bla neka posebna gužva, pa niti prazno ni bilo, popolno povprečje, tako da sem jih na minuto naštel 53, to pomeni da bi popolnoma zadoščali dve vzporedni, sicer fiksni in počasni ... F1S (sej vem, da sem nor na enosedežnice); torej:
DVE VZPOREDNI F1S
Dolžina: (ocenim) 25 m
Višinska razlika: (spet ocenim na) 8 m
Povprečen naklon: 32 %
Hitrost: 0,8 m/s
Trajanje vožnje: 31,2 s
Interval vstopa: 2,5 s
Razdalja med sedeži: 2,0 m
Št. sedežev: (na eni F1S) 25
Nevzpenjalni del: 8 m (vstop in izstop)
Višina vrvi ob vstopu in izstopu: 2,20 m
Višina sedeža ob vstopu: 0,55 cm
Sedalna površina: š 45 cm × d 40 cm
Premer vrvi: 3 cm Ø (popravte me, če sem malo falil debelino)
Št. stebrov: 5 (ker so sedeži ZELO zgoščeni in povesa glih ne sme biti)
Razdalje med stebri: 4 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4
Št. kolesc: 44
Kapaciteta: 2880 (2×1440) os./h
Pa še skica (nisem ravno tehnik):
(razdalje med stebri so v metrih)
Stebrov pa toliko, ker povesa preprosto NE SME biti.
Pa še skica, kako zgleda vstop (pa tudi slikar nisem ravno nadarjen):
Naj še malo pojasnim skico:
1. Ker so sedeži zelo skupaj (2 m), mora biti tudi hitrost majhna (0,8 m/s).
2. Ker je po več sedežev naenkrat na spodnji postaji (po 2, ker je prostor za vstop 4 m in so sedeži na 2 metra), se naredi 2 koloni, da je gneča manjša.
3. Ko si na vrsti, pač normalno greš do sedeža in imaš 2,5 sekundi, da se vsedeš na sedež in na kljukico obesiš svoj "tovor", torej vrečke, lahko pa jih koneckoncev tistih 30 sekund držiš v rokah.
4. Ker je hitrost majhna, ob vstopu ni nekega velikega guncanja, tako da varovalo ni nujno potrebno, ker bi se (cca 0,5 m) pod nogami potnika nahajala tla (klančina); pa tudi nismo vsi enako suhi, tako da bi bila vožnja za "močnejše" malo otežena (zato bi imeli tudi dvigala, da jih uporabijo invalidi in tisti, ki imajo vozičke).
5. Na zgornji postaji sta 2 žičničarja, ker na vsakih 2,5 sekunde izstopi potnik, ki iz kljukice vzameta vrečko/-e, ti pridržita sedež in oddata vrečko.
6. Normalo da čimprej zapustiš izstopališče.
Čeprav so kaj takšnega zagotovo že kje postavili, in tako ne morem biti avtor projekta, upam, da bo kaj takega kdaj tudi pri nas, pa čeprav bolj kot zanimivost, uporabnost se pa izkaže v visoki kapaciteti (še posebej če sta 2 vzporedni - torej 2880 os./h) ali 48 na minuto. Obvezno pa zraven še običajne netekoče stopnice, da bi bil pretok toliko večji. Ima pa eno pomankljivost (hrup), čeprav verjamem, da bi kakšen Doppelmayr al pa Leitner to gotovo postavila, če bi posebej naročili, pa npr. motor pod zemljo (v tleh), da se ga tolko glih ne sliši.