|
| F2S Kriška Planina (Krvavec) | |
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 29 Maj 2009 15:37 |
|
Dvosedežnica Kriška Planina je zadnja Pomina sedežnica na Krvavcu in edina Pomina sedežnica v Sloveniji, poleg tistih treh na Kaninu.
Dolga je približno 700m, kapaciteto pa ima 900 ljudi na uro.
Zgrajena je bila nekaj let kot nekdanja Pomina dvosedežnica Vrh Krvavca, vendar sta se malce razlikovali: Kriška ima precej drugačne postaje. Napenjanje je na spodnji postaji, s tem da se premika cela strojnica, ki je nameščena na nekakšnih tirnicah, medtem ko je bilo na Vrhu Krvavca napenjanje na zgornji postaji, kolo pa je bilo pritrjeno podobno kot na nekdanjih Pominih vlečnicah: viselo je v zraku, pritrjeno z nekakšnimi jeklenimi kabli.
Ta sedežnica nima vratc in traku na vstopu, ima pa semafor.
Leta 2006 je bila skoraj povsem obnovljena, nanjo so zmontirali tudi nove sedeže.
Lep primer obnove, po katerem bi se lahko zgledovali tudi drugi, predvem mislim na Kanin. To je samo dokaz, da Poma ni gnila firma (kot so eni pljuvali na drugih forumih), temveč da tako kot žičnice drugih firm delajo dobro toliko časa, dokler se zanje skrbi in jih redno vzdržuje.
Slikc pa zanekrat nimam, mislim pa, da so že na tem forumu.
Prihodnost: Verjetno bo ta naprava stala tukaj vsaj še dve leti. Potem naj bi zgradili povezavo na Jezerce in verjetno bo postala (pre)ozko grlo, zato jo bodo zamenjali (najverjetneje s fiksno 4-sedo). Kržišči bosta verjetno delali še nekaj časa, saj imata skupno kapaciteto 2000 ljudi na uro, podobno kot ima sodobna 4 ali 6 sedežnica, ko obratuje s srednjo zmogljivostjo. Vendar pa tudi njiju slej ko prej čaka konec. Upam, da ne bosta končali razmetani na kakem travniku, ampak da se bo to zadevo še koristno porabilo (beri: odpeljalo na kako drugo smučišče, Kriško pa lahko dajo nam v Gunclje). |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 29 Maj 2009 15:38 |
|
Aja, zgrajena je bila leta 1978. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 29 Maj 2009 21:15 |
|
Ja se strinjam... Poma je odlična firma. Čeprav je v prednosti Doppelmayr ima Poma po mojem mnenju nekaj boljših tehniščnih rešitev - vendar pa je nekaj tudi slabih. Kar se tiče vlečnic so 1A majstri in njihove vlečnice so definitivno najboljše - s tem mislim na DDH princip vprenjanja. Sicer pa se vidi koliko so jih prodal in še jih delajo!
Drugače je pa zadnjo Pomino dvosedo obnovilo podjetje Kovinc iz Lahovč, sedeže so tam naredil... Se pa strinjam, da če napravo vzdržuješ deluje dolgo, ker je Poma sigurno kvalitetna naprava. |
Nazadnje urejal/a polarisprox440 30 Maj 2009 00:08; skupaj popravljeno 1 krat _________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 29 Maj 2009 21:41 |
|
|
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 29 Maj 2009 22:12 |
|
Res je, Poma ima čez največje smučarske centre na svetu, predvsem v Franciji, Ameriki, vzhodni Evropi (na Slovaškem imajo celo podružnico Tatrapoma), Aziji...
Glede vlečnic pa je DDH svetlobna leta pred ostalimi... Graffer, Leitner, Doppelmayer ipd. pa je vse približno isti šmorn.
Edino kar me pri Pomi moti je izgled samih naprav, čeprav so se kar fejst popravili zadnje čase. Ampak vsak ima svoj okus. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 31 Maj 2009 23:16 |
|
Če je OT ne vem, ker je že kar nekaj let staro tole... Zdej delajo sisteme ST. Niti ne vem, ali je bila naprava narejena v Franciji ali v sestrskem podjetju na Slovaškem TatraPoma... Glede takratni politični usmeritvi bi prej rekel, da je TatraPoma, sam na sami napravi pa piše samo Poma... no pa sej ni tolk pomembn kdo jo je naredu... ve se da je to koncern Pomagalski - POMA. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
| Križka pogon | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 07:23 |
|
Leta 1998, je bil na sedežnici Križka Planini zamenjan pogon in celotna elektro oprema.
Ta sedežnica je imela originalno vgrajena dva asinhrona motorja z zagonskimi upori.
Večji motor je bil za nazivno hitrost
Manjši motor za zmanjšano hitrost.
Problem je nastajal predvsem takrat, ko so vozili potnike iz zgornje postaje do Križke planine. To se je dogajalo ob koncu sezone, ko spodaj ni bilo več snega. Ta pogon ni znal učinkovito zavirati predvsem ob preklopu iz višje hitrosti v nižjo in se je dogajalo, da je začela hitrost nenadzorovano naraščati in je moral upravljalec z dodatno zavoro to hitrost znižati.
Vgrajen je enosmerni motor s tiristorskim regulatorjem in kompletno novo elektroniko z dvema krmilnikoma in operaterskim panelom. Tako je bil odpravljen problem zaviranja pri vožnji dol in še poljubno hitrost lahko izberejo glede na potrebe in vremenske pogoje.
Poleg tega so vgrajene tudi vse zaščite in signalizacija, ki jih zahteva sodobna žičnica. Prej so bile te zaščite kar nekaj... |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 09:07 |
|
Se mi je zdel, da je nekaj drugačnega na tem pogonu. Včasih vem, da je žičnica šibala z res veliko hitrostjo ali pa je šla zelo počasi. Zdaj se mi zdi, da je ne terajo več na največjno hitrost, vozi z neko srednjo.
Mislim pa, da je bil na Kriški primer, ko se je žičničar skoraj zadušil, to je bilo lansko sezono... ne vem sicer kaj je bilo narobe. Žičnica naj bi začela "letet" vzvratno , v strojnici pa je bilo polno dima... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
| Križka dim | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 17:34 |
|
Ko je bila nastavljena delovna zavora, se je zavorna obloga še rahlo dotikala diska in to je vodila do preglretja zavore in očitno je nekaj padlo na disk in od tukaj dim. Žičnicar je ustavil sedežnico in šel gor, da je odprl okno, da se je stvar prezračila. Pri tem se je celo zastrupil tako, da so ga peljali na zdravniški pregled (Božo).
Zavoro so na novo nastavili in zamenjali ferode in olje v zavori in stvar deluje. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 21:02 |
|
Jap, naš krvavški Božo ja ... on je več al manj skoz na tej sedežnici... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
| Hitrost voznje Križka | |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 12 Avg 2009 09:19 |
|
polarisprox440 je napisal/a: |
Se mi je zdel, da je nekaj drugačnega na tem pogonu. Včasih vem, da je žičnica šibala z res veliko hitrostjo ali pa je šla zelo počasi. Zdaj se mi zdi, da je ne terajo več na največjno hitrost, vozi z neko srednjo.
Mislim pa, da je bil na Kriški primer, ko se je žičničar skoraj zadušil, to je bilo lansko sezono... ne vem sicer kaj je bilo narobe. Žičnica naj bi začela "letet" vzvratno , v strojnici pa je bilo polno dima... |
Nazivna hitrost žičnice je bila pred predelavo 2,5m/s. Vmes so se predpisi spremenili tako, da je sedaj za sedežnice s fiksnimi prižemkami brez pospeševalnega traku hitrost omejena na 2,4m/s. V praksi na Križki vozijo nekje z 2,1m/s, ker je dejanska kapaciteta navečja. Namreč s to hitrostjo lahko naložijo precej več sedežev kot pa če bi vozili do konca. Če gre prehitro, je veliko sedežev praznih in je kapaciteta manjša in vrsta daljša. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 12 Avg 2009 12:45 |
|
Si manjkal na forumu, ko smo dobili strokovnjaka za krmiljenje žičnic - to je naš "awdfun" - ima podjetje v katerem se s tem profesionalno ukvarjajo, načrtujejo, izvajajo... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 2
|
|
|
|
|