|
| Yan lifts | |
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52 |
Prispevkov: 1303 |
Kraj: Radovljica |
|
Objavljeno: 05 Jun 2009 16:58 |
|
Podjetje Yan lifts (Lift Engineering) je ustanovil Poljak Jan Kunczynski, ki se je preselil v Ameriko. Ker je želel, da zveni njegovo ime v tujini enako kot na Poljskem, je J spremenil v Y. Prve naprave je postavil leta 1965 v Squaw Valley v Kaliforniji. Kasneje se je podjetje dobro razvijalo, naprave so bile za tisti čas zelo lepo dizajnirane. Postavljali so fiksne in odklopne sedežnice, vlečnice, postavljeni pa so bili tudi trije prototipi kabinske žičnice. Yanove naprave so le za polovico cenejše od ostalih, zato pa je bla kvaliteta vprašljiva.
Prva nesreča z Yanovo napravo se je zgodila leta 1984 v Keystoenu. Tega leta so tu postavili eno kabinsko žičnico in dve trosedežnici model Yan1000. Še istega leta je na sedežnici Teller Lift odpadlo zgornje vračalno kolo. 50 ljudi je padlo na tla, dva sta umrla.
Prototip kabinske žičnice so postavili, ker se je leta 1984 Keystone hotel razširiti. Iskali so poceni ponudnika za postavitev zmogljivih naprav- to je bil Yan. Postavili so dve sedežnici in prototip. Do tega leta Yan namreč ni izdeloval te vrste naprav. Ko so jo postavili, je imela naprava veliko težav (zaletavanje kabin,...), iste sezone pa se je zgodila še nesreča s sedežnico. Najprej so napravo zaprli za poletno uporabo, kasneje pa so jo zamenjali za kabinko Von Roll.
V devedesetih letih je Yan izdelal prve odklopne naprave. Na žalost tudi tem ni bilo prizanešeno, saj je 23. decembra 1995 v Whistlerju napaka terjala devet poškodb in dve smrtni žrtvi. Zanič narejena klema je popustila ob ustavljanju naprave in štirje sedeži so popadali na tla. A razloga za to sta še dva. Prvi je, da je vlada par let prej sprejela zakon, ki pravi, da sedež v radiu 15 stopinj ne sme zadeti ničesar. Nova naprava v Whistlerju temu ni ustrezala, a so ji vseeno dali zeleno luč za obratovanje. Drugi razlog pa potrjujejo dejstva, da je nekaj časa kasneje še en stol padel iz vrvi ravno pri stebru 21-kjer se je zgodila nesreča. Naprava enostavno ni bila zgrajena za tak naklon vrvi. Problemi so bili pa tudi na drugih napravah.
Yanova odklopna klema je bila namreč ne samo kovinska, ampak tudi plastična in gumijasta. Umetni materiali so pod vplivom vremenskih pogojev prepereli in nevarnost je bila velika. Fiksne kleme pa so bile narejene tako slabo, da so se prav zažrle v nosilno vrv in jo „pregrizle“ in poškodovale, zato je na fiksnih Yanovih napravah potrebno menjavati vrv na vsake par let, da se ne strga.
Vlada je nato sprejela sklep, da je potrebno vse odklopne kleme zamenjati, predelati ali pa zamenjati napravo. Sedežnica v Whistlerju je bila zamenjana s kabinsko žičnico drugega proizvajalca.
Podjetje Yan se je utapjalo v odškodninah, zato so kmalu zaprli svoja vrata.
Dvosedežnica:
Logotip podjetja:
Trosedežnica: (YAN 1000)
Nesreča na Teller Liftu:
Odklopne naprave: (YAN SHQ)
Prototip gondole:
Klema:
Nesreča v Whistlerju:
(stol, ki je padel dol)
Viri:
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=2894&highlight=yan
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=1085&postdays=0&postorder=asc&highlight=yan&start=0
http://www.coloradoskihistory.com/chairlift/yanlifts.html + podstrani |
_________________
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 05 Jun 2009 18:46 |
|
Nekatere naprave zgledajo kot slaba kopija Pome... jah res grozno, kaj se zgodi zaradi slabih materialov in malomarne izdelave.
Aja, pa še to: v Ameriki žičnice (vsaj nekatere na sliki) nimajo zapiral. Potem pa, ko kdo pade dol se pa tožijo za mastne denarje. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 05 Jun 2009 23:35 |
|
Enkratna prestavitev firme!! Hej, mogoče bi zadeva bolj pasala pod žičniške nesreče glede na to, da se je vse lomil... Ja slabo konstruiranje, predvsem pa pomankljivi preizkusi.
Pa kako lahko odpade glavno kolo, no? V raziskavi so ugotovili, da je bil kriv slab zvar... je moral bit pa zelo zelo slab zvar, da se je to nardil... oziroma samo konstruiranje prešibko... damn |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 06 Jun 2009 00:52 |
|
Mater, kdo je to varil skupaj?
Sicer pa je najbolj čudno to, da odpade kolo, ki je 100% fiksirano, medtem ko se nekateri bojijo Pominih v zraku visečih koles, če bi se kaj utrgalo, pa se še nikoli ni, vsaj kolikor sem jaz slišal... |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 06 Jun 2009 00:56 |
|
Aja pa še to me zanima, kaj se je točno zgodilo, ko je kolo odpadlo? Po sliki sodeč sta dve kolesi pred tem kolesom zadržali zajlo, da ni zdrsela navzdol (potem bi bila zadeva še hujša). Je zadeva tako močno zanihala oz je bil poves vrvi tako hud, da se jih je 50 poškodovalo, 2 pa umrla?
Za tisto nesrečo v Whistlerju pa sem slišal, da naj bi žičnica oddala nekakšno elektriko po zajli in ta tok naj bi uničil prižemko; čeprav se mi zdi čudno, kako bi lahko prišlo do tega, jaz mislim, da je bil vzrok bolj v slabih materialih in pač se je zgodilo kar se je.
Vendar se to lahko zgodi tudi na drugih napravah (kabinka na Krvavec) |
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 13 Dec 2009 08:56 |
|
Uf, to pa niso prijetne te nesreče. No, zdaj vem, da se je tem žičnicam treba izognat. Mislim, da imajo celo v Val d' Iseru še neki niihovih žičnic. No, še dobr, da se jim da izognat. |
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 13 Dec 2009 10:48 |
|
Mogoče bolj podpore za smuči. Sedežnice brez varovala si ne morem predstavljati. |
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 13 Dec 2009 12:47 |
|
OK, hvala za opozorilo, zdej vem, da ne bom šel v Ameriko smučat, kot sem meu u planu. |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 13 Dec 2009 20:14 |
|
No ja, saj v kočni fazi sta bili samo dve hujši nesreči s smrtnim izzidom.
Ti kar pejt v Ameriko smučat, je pomoje bolj varno kot pa slovenske ceste Pa nenazadnje ti lahko tudi na ulici kaj na glavo pade pa te gor spravi... |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 14 Feb 2010 00:11 |
|
P3R0 je napisal/a: |
Hej, res je v Val d' isere imajo še kar nekaj žičnic te firme in firm Skirail, Montaval in še ene, ki sem pozabu ime, ki pa so sedaj v lasti Pome. YAN je na zunaj ful škatlast, motor grdo rohni in vsak drugi steber se trese v resonanci... |
Zanimivo bi bilo nardit neko študijo vpliva vibracij na betonski temelj?
Taka žičnica - yan lift, ki ji je odpadlo pogonsko kolo še kar obratuje na Copper Mountain, kjer imajo cel kup yanovih naprav. Je pa letnik 1979. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 15 Feb 2010 09:42 |
|
Bomo štartal novo temo . |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1
|
|
|
|
|