Objavljeno: 19 Jan 2012 15:57 |
|
Novo smučišče v Bohinju bo urejeno še letos
Z umetnim zasneževanjem bodo lahko 25 kilometrov prog uredili v štirih dneh. Invensticija je vredna 50 milijonov evrov.
Nad vhodom v bohinjski železniški predor bo stala spodnja postaje gondole, ki se bo povzpela do vrha Možič nad Bohinjsko Bistrico.
Bohinjska Bistrica – Decembra bodo pognali smučarske naprave na novem smučišču nad Bohinjsko Bistrico, imenovanem 2864, napoveduje investitor Boštjan Čokl iz podjetja MPM Engineering. Gradbeno dovoljenje za 50 milijonov evrov vredno investicijo pričakujejo do pomladi.
Pred vložitvijo zahteve za izdajo gradbenega dovoljenja morajo pridobiti še okoljevarstveno dovoljenje, težav pri tem pa ne pričakujejo, saj novo smučišče ne leži niti v območju Nature 2000 niti v Triglavskem narodnem parku. Gradnja se bo začela pozno pomladi in bo končana do novembra, pravi Boštjan Čokl.
Ko so zasnovali projekt, so opozarjali, da bo morala občina spremeniti prostorske akte, vendar so pozneje ugotovili, da bodo v prvi fazi naprave in objekte lahko gradili brez teh sprememb. Tudi zato so gradnjo razdelili na dve fazi. V prvi bodo nad vhodom v bohinjski železniški predor v Bohinjski Bistrici zgradili poslovni objekt, ki bo vključeval še garažno hišo in spodnjo postajo gondole, dve kabinski žičnici in eno vlečnico, druga faza pa bo končana do konca leta 2013.
Energijsko varčen gondolski sistem
Za 50 milijonov evrov vreden projekt s katerim bodo z novim gondolskim sistemom Bohinjsko Bistrico povezali z vrhom Možič, bo deset milijonov evrov prispevalo podjetje Leitner, ki izdeluje žičniške sisteme, 20 milijonov evrov bodo zagotovili s posojili, 20 milijonov evrov pa bo nepovratnih evropskih sredstev, pojasnjuje Čokl.
Najzahtevnejši del energijsko varčnega gondolskega sistema, ki bo računalniško krmiljen, bo predstavljala srednja postaja na Zgornjih Ravnah, kjer se bodo stikale tri gondolske povezave. Računalniški sistem bo gondole usmerjal na bolj zasedeno linijo, je posebnost predstavil Čokl. Poleg tega bodo zgradili še sistem za dodatno zasneževanje, s pomočjo katerega bodo celotno smučišče, ki bo imelo skupaj več kot 25 kilometrov prog, lahko zasnežili v štirih dneh.
Z vlakom iz Ljubljane naravnost na gondolo
Pozitivne učinke novega smučišča bo imelo turistično gospodarstvo v Bohinju, na Bledu in v Tolminu. Novo smučišče bo še posebno pomembno za Bled, kjer v zimski sezoni beležijo slabši obisk in bo velika priložnost za boljšo zasedenost nastanitvenih kapacitet. Priložnost vidijo tudi v železniški povezavi, saj bi smučarji iz Ljubljane in Nove Gorice z vlaka dobesedno stopili na smučišče.
V eni sezoni bo na novem smučišču smučalo okoli 150.000 smučarjev, tehnične kapacitete pa bi ustrezale za kar 400.000 smučarjev, pravi Čokl in dodaja, da računajo tudi na 50.000 prepeljanih potnikov v poletni sezoni. Poleg pohodnikov bodo poleti prevažali tudi kolesarje, saj nameravajo urediti tudi kolesarske proge.
Smučišče Kobla letos zaradi dolgov ne obratuje, kot pravi direktor Peter Žnidar pa zanj iščejo dolgoročno rešitev. Izhodiščni točki obeh smučišč bosta zelo blizu, zato nastaja možnost povezovanja oziroma sodelovanja. Žnidar je povedal, da je mogoče povezovanje obeh smučišč, medtem ko Boštjan Čokl pravi, da so pripravljeni le na poslovno sodelovanje s Koblo.
vir:
delo.si
Najzahtevnejši del energijsko varčnega gondolskega sistema, ki bo računalniško krmiljen, bo predstavljala srednja postaja na Zgornjih Ravnah, kjer se bodo stikale tri gondolske povezave. Računalniški sistem bo gondole usmerjal na bolj zasedeno linijo, je posebnost predstavil Čokl. |