Odgovori na to temo
 Kako deluje odklopna sedežnica? 
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Verjetno ste se kdaj vprašali, kako deluje odklopna naprava.

Tukaj je preprosta razlaga, če kdo ve kaj več, pa naj napiše:

Pri odklopni napravi se sedeži gibajo z veliko hitrostjo; tudi do 5m/s (čeprav je večinoma hitrost manjša). Ker bi bilo vkrcavanje na tako napravo pri taki hitrosti zelo boleče in nerodno (tudi s tekočim trakom), se mora sedež na vstopu in izstopu z naprave upočasniti, vendar morajo ostali sedeži še vedno potovati z isto hitrostjo.

Sama klema je narejena tako, da se lahko s pomočjo posebnih mehanizmov in vzvodov razpre. Na postaji so nameščene posebne čeljusti. Ko pride sedež do njih, te stisnejo oz kako drugače razprejo klemo (lepo se to vidi na starejših odklopnih sedežnicah; na tistih, ki nimajo tistih "ščetk"). Ko je klema odklopljena od vrvi jo zagrabijo nekakšna kolesa, ki jo potem potiskajo naprej z veliko manjšo hitrostjo, kot potuje vlečna vrv. Pri starejših napravah pa to delo opravi nekakšna "ketna".
Ko sedež zadane oz. gre mimo senzorja, ta odpre vratca in smučarji zapeljejo naprej (pri nekaterih napravah je nameščen še tekoči trak). Ko se vkrcajo sedež/kabina potuje naprej proti odklopu. Tam se "čeljusti" razprejo in sedež se priklopi nazaj. Seveda pa je vse skupaj veliko bolj zapleteno.
Če ima sedež še dodatno kupolo oz kabina vrata, so vmes še posebna vodila, ki premikajo vzvode, ki odpriajo le te.
Ni mi pa jasno, kako delujejo sedežnice s kupolo, kajti zapirajo se samo tisti sedeži, na katerih ni smučarjev. So kje kaki senzorji? Podobno kot tisti v avtu, ki zazna težo potnika in (če nisi pripet) sproži alarm?
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
To je seveda le kratek in jedrnat opis delovanja.

@Fischer: Tudi sam se sprašujem, kako da se zaprejo le prazni sedeži oziroma kako žičnica "ve" kateri sedež je prazen in ga zapre.
Poleg tega imajo najnovešje sedežnice tudi ogrevanje sedežev. Sedež se na hitro ogreje v času, ko je v postaji.

Velika prednost odklopnih naprav je tudi, da se sedeži lahko odklopijo iz vlečne vrvi in pospravijo v garažo ali postaji. To je koristno predvsem ob slabem vremenu kot je npr. sneg, veter, dež... S tem se prihrani čas čiščenja sedežev.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Ogrevanje deluje tako, da ima sedež zraven kleme nekakšen odjemalnik in ko je na postaji ta drsi po električnih žicah (kot tramvaj) in tako začne delovati grelec. Spodaj pa je pomoje tak material, da zadrži toploto.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Pod sedežem mora biti nameščena nekakšna indukcijska plošča, ki se hitro segreje in nekaj časa drži to toploto.
Ali pa keramična plošča, kot pri novih likalnikih.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Glede tistega s kupolami pa mislim da je tako, da je pod sedežem senzor za težo, zgoraj pa kontakt in ko je naprava na postaji, je ta senzor vklopljen in povezan z računalnikom, ki nadzoruje vse skupaj. In če senzor nič ne zazna se sproži mehanizem, ki zapre kupolo.

Sama kupola pa se zapira s pomočjo vzvoda, ki ima na koncu ročko, ki zadane ob nekakšno vodilo in se nato zapre-odpre.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Kar se tiče gretja sedežev je v sedežu nameščen klasični grelec, podobno kot je gret sedež v avtu - zadeva mora biti dokaj močna, da v pol minute segreje sedež in sama masa okoli grelca mora biti taka, da enakomerno oddaja toploto. Važno je, da je sedež topel, ko se usedeš gor.

Zapiranje kabin pa verjetno temelji na tehtanju in na podlagi tega se kabina zapre...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Misliš kupole?

Kabina se zapre v vsakem primeru.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Kupole ja, kupole Smile

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Enosedežnica

Pridružen/-a: 14.06. 2009, 18:29
Prispevkov: 76
Odgovori s citatom
Senzorji so pri nogah Wink
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom pax Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
pax, res je, pri nogah so, sedaj sem se spomnil Very Happy . To so tiste v blazine oviti drogovi... Bom posikal sliko.


Pax, dobrodošel na forumu!

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Na držalu oziroma naslonjalu za smuči ali v navpičnem drogu?

Pax, dobrodošel na forumu še iz moje strani. Upam da nam boš povedal veliko novega. Začel si že odlično!

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Kleme so zelo različne, odvisno od proizvajalca in starosti. Pri Pohorski vzpenjači so nekakšne ročice, ki se na postaji zavrtijo in klemo razprejo (vsaj po sliki sklepam tako). Danes pa se uporabljajo take, ki delujejo na princip "krokodil" sponke oz. kljukice za obešanje perila. To na postaji stisnejo vodila, ki pri nekaterih (starejših) napravah gledajo ven kot nekakšna krokodilova usta. Najbolje se to vidi pri starejših Leitnerjevih modelih, če je kdo smučal v Dolomitih, tista štirisedežnica v Corvari ki jo je treba uporabljati v obe smeri in tista nad njo (Sodilisa ali kako se ji že reče); no na teh dveh napravah se to super vidi.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Braia fraida misliš?

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Ne. V mislih imam sedežnici Borest in Sodilisia v Corvari. Na teh dveh se zaradi trase in zaradi tega, ker nimata tistih ščetk zelo dobro vidi, kako klema pride med vodila in kako jo stisne skupaj.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Delovanje odklopnih sedežnice se lepo vidi tudi v Avstriji na Gerlitznu, in sicer pri štirisedežnicah Klösterle I. in II. in pri Gipfelbahnu.
So pa to še tiste prve odklopne štirisedežnica še z verižnim prenosom.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 4  

  
  
 Odgovori na to temo