|
| Kako deluje odklopna sedežnica? | |
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 13 Jun 2009 19:52 |
|
Verjetno ste se kdaj vprašali, kako deluje odklopna naprava.
Tukaj je preprosta razlaga, če kdo ve kaj več, pa naj napiše:
Pri odklopni napravi se sedeži gibajo z veliko hitrostjo; tudi do 5m/s (čeprav je večinoma hitrost manjša). Ker bi bilo vkrcavanje na tako napravo pri taki hitrosti zelo boleče in nerodno (tudi s tekočim trakom), se mora sedež na vstopu in izstopu z naprave upočasniti, vendar morajo ostali sedeži še vedno potovati z isto hitrostjo.
Sama klema je narejena tako, da se lahko s pomočjo posebnih mehanizmov in vzvodov razpre. Na postaji so nameščene posebne čeljusti. Ko pride sedež do njih, te stisnejo oz kako drugače razprejo klemo (lepo se to vidi na starejših odklopnih sedežnicah; na tistih, ki nimajo tistih "ščetk"). Ko je klema odklopljena od vrvi jo zagrabijo nekakšna kolesa, ki jo potem potiskajo naprej z veliko manjšo hitrostjo, kot potuje vlečna vrv. Pri starejših napravah pa to delo opravi nekakšna "ketna".
Ko sedež zadane oz. gre mimo senzorja, ta odpre vratca in smučarji zapeljejo naprej (pri nekaterih napravah je nameščen še tekoči trak). Ko se vkrcajo sedež/kabina potuje naprej proti odklopu. Tam se "čeljusti" razprejo in sedež se priklopi nazaj. Seveda pa je vse skupaj veliko bolj zapleteno.
Če ima sedež še dodatno kupolo oz kabina vrata, so vmes še posebna vodila, ki premikajo vzvode, ki odpriajo le te.
Ni mi pa jasno, kako delujejo sedežnice s kupolo, kajti zapirajo se samo tisti sedeži, na katerih ni smučarjev. So kje kaki senzorji? Podobno kot tisti v avtu, ki zazna težo potnika in (če nisi pripet) sproži alarm? |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 13 Jun 2009 20:01 |
|
Ogrevanje deluje tako, da ima sedež zraven kleme nekakšen odjemalnik in ko je na postaji ta drsi po električnih žicah (kot tramvaj) in tako začne delovati grelec. Spodaj pa je pomoje tak material, da zadrži toploto. |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 13 Jun 2009 22:38 |
|
Glede tistega s kupolami pa mislim da je tako, da je pod sedežem senzor za težo, zgoraj pa kontakt in ko je naprava na postaji, je ta senzor vklopljen in povezan z računalnikom, ki nadzoruje vse skupaj. In če senzor nič ne zazna se sproži mehanizem, ki zapre kupolo.
Sama kupola pa se zapira s pomočjo vzvoda, ki ima na koncu ročko, ki zadane ob nekakšno vodilo in se nato zapre-odpre. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 14 Jun 2009 21:20 |
|
Kar se tiče gretja sedežev je v sedežu nameščen klasični grelec, podobno kot je gret sedež v avtu - zadeva mora biti dokaj močna, da v pol minute segreje sedež in sama masa okoli grelca mora biti taka, da enakomerno oddaja toploto. Važno je, da je sedež topel, ko se usedeš gor.
Zapiranje kabin pa verjetno temelji na tehtanju in na podlagi tega se kabina zapre... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 14 Jun 2009 21:20 |
|
Misliš kupole?
Kabina se zapre v vsakem primeru. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 14 Jun 2009 21:21 |
|
Kupole ja, kupole |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Enosedežnica
Pridružen/-a: 14.06. 2009, 18:29 |
Prispevkov: 76 |
|
|
Objavljeno: 15 Jun 2009 13:37 |
|
Senzorji so pri nogah |
|
Tehnični direktor
Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01 |
Prispevkov: 1226 |
Kraj: Iz0ła |
|
Objavljeno: 15 Jun 2009 16:04 |
|
pax, res je, pri nogah so, sedaj sem se spomnil . To so tiste v blazine oviti drogovi... Bom posikal sliko.
Pax, dobrodošel na forumu! |
_________________ Prispevki by Graffer
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 16 Jun 2009 09:03 |
|
Kleme so zelo različne, odvisno od proizvajalca in starosti. Pri Pohorski vzpenjači so nekakšne ročice, ki se na postaji zavrtijo in klemo razprejo (vsaj po sliki sklepam tako). Danes pa se uporabljajo take, ki delujejo na princip "krokodil" sponke oz. kljukice za obešanje perila. To na postaji stisnejo vodila, ki pri nekaterih (starejših) napravah gledajo ven kot nekakšna krokodilova usta. Najbolje se to vidi pri starejših Leitnerjevih modelih, če je kdo smučal v Dolomitih, tista štirisedežnica v Corvari ki jo je treba uporabljati v obe smeri in tista nad njo (Sodilisa ali kako se ji že reče); no na teh dveh napravah se to super vidi. |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 16 Jun 2009 13:46 |
|
Ne. V mislih imam sedežnici Borest in Sodilisia v Corvari. Na teh dveh se zaradi trase in zaradi tega, ker nimata tistih ščetk zelo dobro vidi, kako klema pride med vodila in kako jo stisne skupaj. |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 4
|
|
|
|
|