Odgovori na to temo
 Vrvni splet (štukanje zajle) 
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42
Prispevkov: 1128
Kraj: Gorenja vas
Odgovori s citatom
No ker je @technoalpin56 izrazil željo da ga zanima kako se plete vlečna vrv pri žičnicah...
vrjetno je najprej treba postaviti ustrezne označbe: Very Happy Smile


Najprej se po trasi od spodaj gor in nazaj potegne manjša jeklena vrv(zajla) nato se pa prek tiste potegne pravo vlečno vrv...
manjšo jekleno vrv pa vlečejo z tako mašino:



Čas za odmor:


Nato pripeljejo večjo vlečno vrv in jo vpletejo v manjšo in potegnejo okoli... kot sem že prej povedal vlečejo od spodaj na gor in nato nazaj dol.





Nato sledi vrvni splet... ponavadi se zajla spleta nekje na sredini trase žičnice.












Več o samem pletenju pa nej razloži nekdo drug... saj pomojem to ve zelo malo ljudi... Very Happy [/img]

_________________
Ajga, usak let k se zajla zasuče, men srce zaigra Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom BoziceK Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Sam ne poznam natančnega postopka spletanja vrvi, da pa mora biti strokovnjak za to je itak samoumevno. Imeti mora opravljen izpit na podlagi izkušenj, katerega mora vedno znova dokazovati. Da obrži status mora letno opraviti vsaj dva spleta.
Samo spletanje je točno definirano v standardu ki določa koliko mora biti dolg splet glede na premer vrvi, koliko spletov in v kakšni razdalji sta si lahko sosednja spleta na eni vrvi (popravilo) če se ne menja.
Menjava vrvi je tudi določena s standardom. Nič ni prepuščeno naključju.
Drugače pa "krasne fotografije" v sporočilu zgoraj

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
  
Šestsedežnica

Pridružen/-a: 21.09. 2009, 19:40
Prispevkov: 268
Kraj: Maribor
Odgovori s citatom
Če bi prosil uporabnika foruma smucisca.net, bi mogoče lahko nekaj fotografij spletnja prilepili tudi sem.

_________________
Forum snežni topovi!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom technoalpin56 Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Super prispevek, @Bozicek.
Nikoli nisem mislil da se "zajla" plete ročno na licu mesta... Ko sem bil mlajši, se mi je zdelo samoumevno da jo pripeljejo spleteno navito na kolutu in je to to. Kako sem se motil!

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Mogoče je tukaj nastal kratek stik. Vrv je že spletena in na kolutu jo je kar nekaj metrov. Odvisno je od dolžine proge žičnice, ali jo pripeljejo v enem kosu, ali na več kolutih. Taka stvar ni ravno lahka in enostavna za prevoz. Zato je potrebno na terenu "poštukati" dva ali več kosov. Ponavadi imamo opravka s krožno žičnico, zato mora biti vrv zaključena v neskončno vrv (spojiti oba konca vrvi). Temu rečemo spletanje vrvi.
Se opravičujem če sem narobe razumel prejšnje sporočilo.

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Zanimivo pri vsem tem je, da se v bistvu vrv sploh ne more potem strgat, če je pletena neskončno.

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42
Prispevkov: 1128
Kraj: Gorenja vas
Odgovori s citatom
Strgat se tak al tak nemore.... seveda je zanimivo da se vrv ne more rasplesti...

_________________
Ajga, usak let k se zajla zasuče, men srce zaigra Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom BoziceK Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Strgat se ne sme, saj je predpisana vsaj 5kratna varnost vrvi pri žičnicah za prevoz oseb. Izdelana pa je iz materiala ki je zelo kvaliteten.
Navajam enega od predavateljev "To je najkvalitetnejše jeklo, kar so ga kdajkoli skuhal"
Seveda s pravilnim ravnanjem jo lahko obržimo v dobri kondiciji. Je življenjskega pomena kot varnostni sklop žičnice.
Flekserice, visoka temperatura, ostri robovi, premajhen lok... so velike nevarnosti
Vrv božamo kot dojenčka

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
V kakšnem primeru se ugotovi, da je vrv dotrajana in jo je potrebno zamenjati?

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Prva možnost je vizualni pregled, ki ni natančen če le poškodbe niso vidne. Če so vidne v velikem obsegu je verjetno že prepozno. Dovoljeno je posamezno pretrganje žičk, vendar določeno število na podani dolžini. Udari strele so pogosti in znajo biti razlog za menjavo, kar ni nujno, saj jo lahko popravimo z menjavo le poškodovanega dela vrvi (spletanje).
Najnatančnejša metoda je slikanje s posebno napravo, ki nam naredi globinsko sliko celotne vrvi. Magnetno testiranje.
Tudi raztezanje vrvi je lahko razlog, ker se v tem primeru vrv tanjša, predpis pa narekuje dovoljeno odstopanje.

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Zanimivo.
Lani so morali zaradi udara strele menjati vrv na O6K na Krvavce, letos pa baje na F2S Kobla 2.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Zanimivo. Predvsem me zanima, kakšni spleti, poleg neskončnega še obstajajo... Nekje sem bral, da je možnost tudi nekega varjenja, zdej pa ne vem če je res. Anyone?

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Če te vidim z varilnim aparatom v neposredni bližini vrvi te takoj izstrelim na luno (karikiram).
Kar se tiče neskončnega spleta - ga ni. Vsak splet ima svoj začetek in konec, je le del neskončne vrvi. Predstavljaj si navaden klinasti jermen, ni ne začetka ne konca in bi mu lahko rekli, da je neskončen. Kot sem prej napisal, večinoma imamo krožne žičnice, zato je vrv zaključena v "neskončno vrv".
Če je splet dobro narejen ga laik niti ne opazi.
Predvsem pri nosilnih vrveh pa poznamo še druge načine pritrditve:
-boben
-žandarmov klobuk
-prižema
-vrvni konus (zalivka)
Od naštetih se le pri konusu pojavlja višja temperatura, mimogrede, visoka temperatura je pogubna za vrv. Ne mislim tukaj na 50 stopinj ampak malce višje. Jeklo iz katerega je narejena vrv v nobenem primeru ne smemo segreti na več kot 300 stopinj.
Omenjam temperaturo pri konusu, zato ker je zalit s svincem, ki v tekočem stanju ima okrog 280 stopinj. V zadnjem času pa uporabljajo tudi umetne materiale za zalivanje, ampak jih ne poznam.

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Forest odlična razlaga. Mogoče veš kje bi staknili tabelo o spletanju, glede na premer vrvi? Poznam nekoga, ki obvlada pletenje vrvi,
mogoče bi nam on lahko pomagal.

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vlečnica sidro

Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05
Prispevkov: 32
Odgovori s citatom
Trenutno ne najdem tega, mislim pa, daje dokaj enostavna formula. L=d x ?
Če je kdo na Krvavcu naj se pozanima pri strokovnjaku za vrvi. Tam dela možakar ki obvlada te stvari.
Našel pa sem nekatere kriterije za izločitev vrvi.

Največje dovoljeno
zmanjšanje kovinskega preseka vrvi
Vplivna dolžina


zaprte vrvi 10 % 200 x d
8 % 30 x d
5 % 6 x d

pramenaste vrvi 25 % 500 x d
10 % 30 x d
6 % 6 x d

_________________
Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom forest Pošlji zasebno sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 3  

  
  
 Odgovori na to temo