|
| Vrvni splet (štukanje zajle) | |
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 06 Mar 2010 20:29 |
|
Sam ne poznam natančnega postopka spletanja vrvi, da pa mora biti strokovnjak za to je itak samoumevno. Imeti mora opravljen izpit na podlagi izkušenj, katerega mora vedno znova dokazovati. Da obrži status mora letno opraviti vsaj dva spleta.
Samo spletanje je točno definirano v standardu ki določa koliko mora biti dolg splet glede na premer vrvi, koliko spletov in v kakšni razdalji sta si lahko sosednja spleta na eni vrvi (popravilo) če se ne menja.
Menjava vrvi je tudi določena s standardom. Nič ni prepuščeno naključju.
Drugače pa "krasne fotografije" v sporočilu zgoraj |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Šestsedežnica
Pridružen/-a: 21.09. 2009, 19:40 |
Prispevkov: 268 |
Kraj: Maribor |
|
Objavljeno: 06 Mar 2010 20:43 |
|
Če bi prosil uporabnika foruma smucisca.net, bi mogoče lahko nekaj fotografij spletnja prilepili tudi sem. |
|
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 07 Mar 2010 07:07 |
|
Mogoče je tukaj nastal kratek stik. Vrv je že spletena in na kolutu jo je kar nekaj metrov. Odvisno je od dolžine proge žičnice, ali jo pripeljejo v enem kosu, ali na več kolutih. Taka stvar ni ravno lahka in enostavna za prevoz. Zato je potrebno na terenu "poštukati" dva ali več kosov. Ponavadi imamo opravka s krožno žičnico, zato mora biti vrv zaključena v neskončno vrv (spojiti oba konca vrvi). Temu rečemo spletanje vrvi.
Se opravičujem če sem narobe razumel prejšnje sporočilo. |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 07 Mar 2010 16:53 |
|
Strgat se ne sme, saj je predpisana vsaj 5kratna varnost vrvi pri žičnicah za prevoz oseb. Izdelana pa je iz materiala ki je zelo kvaliteten.
Navajam enega od predavateljev "To je najkvalitetnejše jeklo, kar so ga kdajkoli skuhal"
Seveda s pravilnim ravnanjem jo lahko obržimo v dobri kondiciji. Je življenjskega pomena kot varnostni sklop žičnice.
Flekserice, visoka temperatura, ostri robovi, premajhen lok... so velike nevarnosti
Vrv božamo kot dojenčka |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 07 Mar 2010 18:17 |
|
Prva možnost je vizualni pregled, ki ni natančen če le poškodbe niso vidne. Če so vidne v velikem obsegu je verjetno že prepozno. Dovoljeno je posamezno pretrganje žičk, vendar določeno število na podani dolžini. Udari strele so pogosti in znajo biti razlog za menjavo, kar ni nujno, saj jo lahko popravimo z menjavo le poškodovanega dela vrvi (spletanje).
Najnatančnejša metoda je slikanje s posebno napravo, ki nam naredi globinsko sliko celotne vrvi. Magnetno testiranje.
Tudi raztezanje vrvi je lahko razlog, ker se v tem primeru vrv tanjša, predpis pa narekuje dovoljeno odstopanje. |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 08 Mar 2010 17:20 |
|
Če te vidim z varilnim aparatom v neposredni bližini vrvi te takoj izstrelim na luno (karikiram).
Kar se tiče neskončnega spleta - ga ni. Vsak splet ima svoj začetek in konec, je le del neskončne vrvi. Predstavljaj si navaden klinasti jermen, ni ne začetka ne konca in bi mu lahko rekli, da je neskončen. Kot sem prej napisal, večinoma imamo krožne žičnice, zato je vrv zaključena v "neskončno vrv".
Če je splet dobro narejen ga laik niti ne opazi.
Predvsem pri nosilnih vrveh pa poznamo še druge načine pritrditve:
-boben
-žandarmov klobuk
-prižema
-vrvni konus (zalivka)
Od naštetih se le pri konusu pojavlja višja temperatura, mimogrede, visoka temperatura je pogubna za vrv. Ne mislim tukaj na 50 stopinj ampak malce višje. Jeklo iz katerega je narejena vrv v nobenem primeru ne smemo segreti na več kot 300 stopinj.
Omenjam temperaturo pri konusu, zato ker je zalit s svincem, ki v tekočem stanju ima okrog 280 stopinj. V zadnjem času pa uporabljajo tudi umetne materiale za zalivanje, ampak jih ne poznam. |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 08 Mar 2010 19:07 |
|
Forest odlična razlaga. Mogoče veš kje bi staknili tabelo o spletanju, glede na premer vrvi? Poznam nekoga, ki obvlada pletenje vrvi,
mogoče bi nam on lahko pomagal. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vlečnica sidro
Pridružen/-a: 06.03. 2010, 17:05 |
Prispevkov: 32 |
|
|
Objavljeno: 08 Mar 2010 20:35 |
|
Trenutno ne najdem tega, mislim pa, daje dokaj enostavna formula. L=d x ?
Če je kdo na Krvavcu naj se pozanima pri strokovnjaku za vrvi. Tam dela možakar ki obvlada te stvari.
Našel pa sem nekatere kriterije za izločitev vrvi.
Največje dovoljeno
zmanjšanje kovinskega preseka vrvi
Vplivna dolžina
zaprte vrvi 10 % 200 x d
8 % 30 x d
5 % 6 x d
pramenaste vrvi 25 % 500 x d
10 % 30 x d
6 % 6 x d |
_________________ Prevoz z žičnico je najvarnejši prevoz!
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 3
|
|
|
|
|