|
Enosedežnica
Pridružen/-a: 25.02. 2008, 16:37 |
Prispevkov: 98 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 31 Maj 2008 12:59 |
|
|
_________________ --VonRoll--
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 02 Avg 2008 10:03 |
|
|
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 04 Avg 2008 10:57 |
|
Kar se tiče Grafferjeve dvosedežnice v Tiho dolino, še vse stoji. Sm pa učer neki šnofu okol pa sm uspeu vidt, da ima naprava 5230 delovnih ur. Sam to je full mal, pomoje, da je šel števc že enkrat ukol . Ker če bi to držal, pol bi pri povprečnih 120 smučarskih dneh, pa 7 ur obratovanja na dan, zneslo to cca dobrih 6 let, to je cca 18 sezon (365/3 =cca 120... kaj pa vem... mogoče ma pa 15230 ur, am to je pa mal velik... al pa ne... Ne sj vrjetn bo kar držal 5230 ur, če pomislm, da prej niso mel tolk velik smučarskih dni na leto, ker niso mel umetnga snega, pa ene par zelenih zim, pa smo pa kar na realnih številkah... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 19 Sep 2008 13:55 |
|
Tej temi se pridružuje še ena dvosedežnica, ki je pred cca 14dni začela toniti v pozabo. Začela se je namreč njena demontaža - tisti ki še želite videti skelet pohitite na Krvavec.
Gre za dvosedežnico Tiha dolina, ki je od leta 1970 vozila obiskovalce smučišča Krvavec. Njena kapaciteta je bila 900 oseb/uro, višinska razlika 117m, dolžina pa 592m. Seveda pa ne smemo pozabiti na proizvajalca, to je italijanski Graffer.
Grafferjevo napravo lahko prepoznamo na daleč z njihovimi značilnimi kolesnimi baterijami, ki z varjenih profilov visijo na ulitih nosilcih - verjetno gre za jekleno litino, sami profili pa do nasajeni na pokončne"bolcne" na koncu obeh rok stebrov. Kolesje je zaščiteno z "flohajzni" oziroma ploščatim jeklom, ki preprečuje da bi se vrv snela na notranjo stran - teh varoval pri Pomi v tistih letih ni bilo. Tudi stebri so v celem betonirani in ne privijačeni v tla (čeprav mislim, da so narejeni ostalo kot drugi - privijačeni v temelj in potem dodatno zaliti) Tudi kolesa so polna in nimajo krakov - sedaj "polna" kolesa uporabljajo vsi veliki proizvajalci... Pogonska postaja je bila spodaj, z značilnim v stropno konstrukcijo vpetim velikim pogonskim kolesom na osi premera cca 200mm. Pogon pa je izveden z poševnim zobnikom, ki je veliko bolj tih kot ravni zobnik. Prednost stropnega vpetja je v tem, da lahko se ljudje lahko enostavneje približujejo sedežnici - žičničar pa ima večji pregled. tako kot so spodaj italjani stvar poenostavili so jo zgoraj zakomplicirali z vpetjem drugega kolesa in vsemi utežni, ter pomožnimi kolesnimi nosilci, ki sicer jekleno vrv umirijo pri vstopu in izstopu v veliko gnano kolo. Kot zanimivost lahko dodam Grafferjev "šponar" - steber pri katerem vrv potuje spodaj in jo usmeri navzgor. Ta "šponar" je narejen v obliki "galeba" oziroma dodatno ima privarjene konzole, ki bi ob morebitni izteritvi vrvi preprečila tragedijo.
Nesreče na tej napravi na Krvavcu v vseh 38 letih mislim da ni bilo, tudi samo obratovanje mislim, da ni bilo ne vem kako moteno - sam sem se veliko prevozu z njo - se učil smučat po tej progi, tko da zaenkrat čez Grafferja nimam pripomb. Opazil sem tud električne vodnike, nameščene tik pod zajlo, ki ob primeru, da zajla kakorkol po svoje zaide, ustavijo napravo - so pa tista varovala zelo enostavna - navadna bakrena žica z izolacijo, na drug stran pa privijačene v vrstno sponko, tako da je tokokrog sklenjen(zadnja slika). Ena stvar, ki me je res motila pa so butasto navarjene tiste tačke za noge, ki so bile prekratke- res je pa tud da leta 70 niso poznal dvignjenih vezi na dilcah pa ljudlje so bli manjši Res pa je, da se s to napravo Graffer umika s smučišča Krvavec. Mogoče se vrne, mogoče ne - upam, da se, ker so le staroste v žičniških napravah in verjetno znanje imajo. Je bila pa verjetno ena izmed starejših Grafferjevih naprav pri nas. Sicer pa slike povedo še več... Nekaj slik je bivše obstoječe naprave in za pokušino nekaj demontaže...
|
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 23 Sep 2008 11:08 |
|
No zdej pa tud skeleta ni več - spodnjo postajo so že podrl...
Ampak svet se vrti naprej |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 31 Maj 2009 19:43 |
|
Torej, kratek pregled Krvavške zgodovine:
1958- Prva dostopna žičnica
1960- Improvizirana vlečnica od Gospince do Doma na Krvavcu
1966- Enosedežnica Gospinca (stoji še danes) in vlečnica iz Tihe na Njivce
1968- Prvi teptalni stroj
1970- Dvosedežnica Tiha dolina
1973- Zamenjava dostopne sedežnice s Pomino kabinko
1974- Dvosedežnica Vrh Krvavca
Nekje vmes (ne vem točno)- Vlečnice Luža, Podgradišče in druga vlečnica na Njivce
1978- Dvosedežnica Kriška planina + dvojna odklopna vlečnica Kržišče
1982- Dvosedežnica Zvoh
1988- Dvosedežnica Njivce 1
1991- Dvosedežnica Njivce 2
1999- Zamenjava Pomine kabinke (za 4) z Garaventino (za 6)
2006- Šestsedežnica Vrh Krvavca
2008- Štirisedežnica Tiha Dolina
...
Prihodnost:
2010: Štirisedežnica Jezerca+ nove proge
2013: Dostopna žičnica iz Kokre
2016: Nov Zvoh in širitev naprej |
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 31 Maj 2009 19:43 |
|
Aja, pozabil sem napisati še demontaža Podgradišča, mislim da je bilo to leta 2005. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 31 Maj 2009 21:53 |
|
Vlečnico Podgradišče, dvosedežnico Vrh Krvavca in vlečnico Luža so delali 74 leta v kompletu... takrat so gradil ko norci... Vse skupaj so bile Pomine naprave - fantje so se dol usedl pa rekl, dva komada vlečnic eno dvosedo, pa še kabinsko... Kabinska žičnica je prvič zapeljala konec leta 73, prav tako so bile v sezoni 73/74 pripravljene za obratovanje zgoraj omenjene naprave. To je blo pa neki a...
Fischer... kar se tiče Jezerc se bo zadeva zagotovo širila, na novi strani Kržišča naj bi bilo postavljena 6 sedežnica (povezava z novim turističnim naseljem pod Jezerci) in otroška vlečnica.
Bolj skeptičen sem glede Kokrške kabinke in širitve Zvoha, kar bi blo seveda super in upam, da doživim to, ne vem pa če smo Slovenci ob toliko foušarije zmožni spravt vse to skup... fajn bi pa blo, nč ne rečm |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41 |
Prispevkov: 911 |
Kraj: Ljubljana |
|
Objavljeno: 01 Jun 2009 18:56 |
|
O Marija... kar štiri naprave (kabinka, sedežnica, vlečnici) v eni sezoni?
Lepo bi bilo danes videti kaj takega. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 01 Jun 2009 19:58 |
|
Ja,mislim, da je biu takrat ustanovljen nek konzorcij za gradnjo RTC Krvavec... Škoda, ker me takrat še ni blo... kva so to ril celo poletje |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 08 Jun 2009 20:33 |
|
Na sliki se lepo vidi stara trasa prve žičnice na Krvavec - malenkost je že zaraščena - najlepše se vidi proti večeru. Desno pa je sedanja trasa. Tisto čisto levo pa je elektrika.
|
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Kabinska žičnica
Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33 |
Prispevkov: 383 |
Kraj: Celje |
|
Objavljeno: 11 Nov 2009 14:51 |
|
A ni zanimiv, da je Pohorska vzpenjača celo 1 leto starejša od prve na Krvavec, pa jo šele letos menjavajo, Krvavec ma pa že 10 let staro tretjo generacijo? |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 11 Nov 2009 18:56 |
|
Ja... to je zanimivo ja - naprava, ki je prva vozila na Krvavec je bila plod naših inženirjev, ki so bili takrat pionirji konstruiranja žičničarstva. Bloudek je bil tudi med njimi - sicer pa je bila naprava za tiste čase zelo napredna - enojna vrv z vklopljivimi sedeži in kabinami. Maribor pa je imel žičnico, ki je bila licenčno narejena (Metalna, Girak) - seveda so tujci, predvsem mislim na avstrijce, švicarje, italijane in francoze prehitevali v kakovostnih napravah.
Tudi teren je drugačen - Mariborsko Pohorje ima dobre cestne povezave, dostop z večih strani, medtem ko ima Krvavec le eno dostopno cesto (do nedavnega makadam), ker je veliko bolj strm je tudi cesta pozimi težko prevozna. Danes jo sicer plužijo, pa je vseeno bolj tako tako, pred 15,20 leti pa je le ozka cesta privabila le malokaterega smučarja, ki je ponavadi obstal na njej.
Še največ menjavi žičnic pa botruje velik turistični razvoj ,ki je prisilil smučišče da zamenja kabinsko žičnico v sezon 73/74 (Poma 04K), v sezoni 99/00 pa zopet novo 06K (Girak-Garaventa).
Je pa res čast, da je vzpenjača držala tako dolgo - dobro vzdrževanje, ni kaj...(idealno bi bilo, da bi jo zaprli na 50 letnico delovanja in preprečili nesrečo - mogoče generalno obnovili kot delujoči tehnični spomenik, ampak to je pri nas nemogoče ) |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 2 od 3
|
|
|
|
|