![](./templates/Artemis/images/spacer.gif) |
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Krmiljenje nihalke na Veliko Planino | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 03 Avg 2009 11:24 |
|
Slučajno sem nekaj iskal po internetu in našel vprašanja o nihalni žičnici na Veliko Planino.
Sam krmilni sistem za to nihalko je izdelalo naše podjetje na osnovi opreme SIEMENS. Izdelan je v skladu z evropsko direktivo za žičnice za prevoz oseb.
Ta direktiva je zelo zahtevna in ima polno standardov, ki že precej natančno definirajo varnostne nivoje. Poleg tega mora proizvajalec izdelati izjavo CE, ki pa je za take žičnice podprta z varnostnim certifikatom iz strani priglašenega organa (v našem primeru TUV). ta organ ne samo, da pregleda vse dokumente, mpak tudi opravi meritve in preveri samo organizacijo firme in podizvajalce tako, da se prepriča ali je ta naveza dovolj kvalitetno organizirana, da lahko zagotavlja kvalitetno izgradnjo in vzdrževanje celotnega sistema.
Krmiljenje se sestoji iz normalnih krmilniških funkcij in iz varnostnih funkcij. Za to je predviden poseben varnostni krmilnik, ki omogoča podvojitvene signale iz senzorjev in podvojitvene izhode za varnotne naprave (npr. zavore).
Program je pisan specifično in programerju omogoča omejen nabor instrukcij in način vnosa tako, da je le ta prgleden čeprav daljši. Program je potrebno ustrezno kvalificirat in tudi to je del certifikata.
Tudi sam pogon ima po novem dodaten krmilnik, ki sedaj nadzor nad regulacijo hitrosti Ward-Leonardovega sistema izvaja v relnem času.
Sam panel komunicira preko ethernet povezave in za varne posege zahteva posebne rešitve. Najbolj kritični posegi so čez elektromehanske tipke.
Naše podjetje je Solution Partner za Siemensove krmilne sisteme tako, da smo že globoko v teh krmilnih sistemih.
Teh stvari je še veliko in če koga zanima, mi lahko pošlje sporočilo in se lahko tudi dobimo in bolj natančno razložimo kako to poteka.
Naše podjetje dela varnostne krmilne sisteme tudi za sedežnice in prodali smo jih tako po Evropi kot tudi Ukrajini, Turčiji in celo v Libanonu.
Seveda ne delamo samo žičnic, ker je tega premalo tako, da delamo največ časa na avtomatizaciji industrije, energetike itd., kjer je teh potreb zelo veliko. |
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Reduktor Velika Planina | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 03 Avg 2009 11:26 |
|
Pozabil sem napisati, da je reduktor na Veliki Planini od proizvajalca Litostroj iz Ljubljane. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 03 Avg 2009 14:50 |
|
Odličen post! Tudi sam ti izrekam doborodošlico na forumu. Upam, da se večkrat pridružiš, saj se nam ponavadi zatakne pri stvareh, kot so krmilniki ipd... Katera firma pa ste, če ni skrivnost? |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Firma | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 03 Avg 2009 15:41 |
|
Naše podjetje se imenuje ELCON d.o.o. in se nahajamo v Domžalah.
Več lahko pogledate na naši spletni strani http://www.elcon.si
Tam so tudi vsi naslovi, maili itd. Sam sem direktor te firme.
Če koga še kaj zanima o takih temah, vam rade volje kaj razložim ali pa tudi pokažem, če se boste oglasili pri nas. Včasih koga vzamemo tudi na prakso, predvsem študente elektrotehnike in računalništva. |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 08:18 |
|
Damn! Js pa ravno zaključujem študij strojništva (ob delu izredno)... Če bo kje kakšna možnost, bi v prihodnosti rad delal na področju žičnic... sicer še ne vem kako, ker doma nekak računajo, da bom naprej vodil firmo - splošno ključavničarstvo
Sem gledal vašo spletno stran... ornk profi firma ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) Mogoče bi pa lahko kak dan obiskal vas in o krmiljenju izvedel še več... sicer smo že mal OT... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Enosedežnica
Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58 |
Prispevkov: 55 |
Kraj: Domžale |
|
Objavljeno: 04 Avg 2009 09:09 |
|
Mogoče bi pa lahko kak dan obiskal vas in o krmiljenju izvedel še več... sicer smo že mal OT... |
Si dobrodošel. Prej prosim pokliči, da se dogovoriva za termin, ki bo obema ustrezal. |
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Velika Planina | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 25 Mar 2010 17:56 |
|
Reduktor je LITOSTROJ-ev . . . obnvljen v 80- letih. Sistem nihalke je z dvema elektromotrjema(enosmernima) in seveda za to potrebnima 2 generatorjema, ki sta nameščena na isti osi, ki ju žene asinhroni motor. Na tej osi je tudi menjalnik, ki je povezan na diesel TAM motor. Ko zmanjka elelktrike diesel fizično žene os in preko menjalnika še elektrogenerator, ki proizvaja cca 35 Kw elektrike za osnovno razsvetljavo in napajanje vzbujalnika. Sama vožnja v zasilnem načinu poteka z ročno regulacijo vzbujanja dinama in je pri tem potrebna 100 % varnost.
Delovanje v normalnem režimu: Preverjanje oddaljenosti od postaje poteka preko štetja inpulzov na pogonskem kolesu z podvojenim parom induktivnih senzorjev(skupaj 4 senzorji). Varnost je maksimalna saj odstopjaočih 5 inpluzov zaustavi normalno obratovanje, vožnjo je potrebno nadaljevati v ročnem režimu, hitrost je takrat omejena na 2 m/s, vseskozi pa je potreno potrjevat zvočni signal z pedalno tipko(princip vlaka). Uvoz v peron je dodatno varovan z fotocelico na "brkih". Če je hitrost večja od 2 m/s ko celice zaznajo objekt, pade glavna zavora... 200 m pred peronom v vseh sklopih opozori tudi zvočni signal.
Star sistem kopirne naprave je bil preko inkrementalnih dajalnikih in preverjanjem uvozne pozicije z radioaktivnim izotopom. Nameščen je bil v vlečni vrvi in mislim da 140 m pred postajo, le ta je prevozil detektor na zgornji postaji in po tem se je začel proces uvoza.
Star sistem je imel nareto, da če je prišlo do blokade končnega stikala(je ostal v poziciji) in če se je nihalka vmes ustavila in ko si resetiral sistem so "metri padli na nulo" čeprav so nihalke bile na sredini terase. To je tudi botrovalo trku nihalke v postajo, saj je tisti dan stikalo zaradi okvare ostalo v zaprtem položaju... Ko se je nihalka na polovici ustavila je štartača z 0 metri(kot da bi šla iz postaje). Razliko v metrij je sistem zaznal ob prevozu izotopa in zelo močnim odstopanjem dolžine, spet je zaustavil sistem.... Vendar je bil detektor že slab(včasih izotopa ni zaznal) in je ob izklopu varnostnih funkcij prišlo do neljubega dogodka...
Novi sistem ne začne pospeševat, dokler ni stikalo v poziciji odprto...oz zaprto(mislim da ima nareto na mirovne kontakte), s tem se prepreči da stikalo ostane blokirano, metre pa preverja d dvokanalnem režimu, tako da je varnost zagotovljena.
Komunikacija med kabinami, sp. postajo in zg. postajo poteka Brezžično (Francoski SATEC) in omogača šišro uporabnost kot prejšnji Teichmann, ki je deloval preko akustike po vlečni in protivrvi. V sistem je vgrajen tudi sistem za detekcijo zemeljskega stika vlečne in protivrvi.
Odgovor kdo je to naredil:
Sistem je vgradil inženir Kosmač (ELCON d.o.o. domžale), ki je izkušen na področju avtomatizacije žičnic in so njegovi sistemi zelo skrbno zasnovani, sploh pa pri varnosti in zagotavljanju varnosti "varnosti". Uporabljeno je krmilje družine SIMATIC, krmilniki oz razširjevalniki pa so SAFE MASTER izvedbi, se pravi podvojenih obdelavah. |
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | Re: Velika Planina | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52 |
Prispevkov: 1303 |
Kraj: Radovljica |
|
Objavljeno: 25 Mar 2010 21:00 |
|
garfield je napisal/a: |
Na tej osi je tudi menjalnik, ki je povezan na diesel TAM motor. |
Nekoč sem bral, da naj bi bil motor celo od neke podmornice. Koliko je resnice na tem?
garfield je napisal/a: |
Odgovor kdo je to naredil:
Sistem je vgradil inženir Kosmač (ELCON d.o.o. domžale), ki je izkušen na področju avtomatizacije žičnic in so njegovi sistemi zelo skrbno zasnovani, sploh pa pri varnosti in zagotavljanju varnosti "varnosti". Uporabljeno je krmilje družine SIMATIC, krmilniki oz razširjevalniki pa so SAFE MASTER izvedbi, se pravi podvojenih obdelavah. |
Po mojem je to kar član našega foruma - @awdfun. |
_________________
![](http://img156.imageshack.us/img156/8306/administratorwh7.gif)
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 25 Mar 2010 22:41 |
|
Jp, to bo awdfun ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) . Je pa motor res s potopljene podmornice pri Reki. Zadeva je sigurno ziher. To bo potrdil tudi garfield. |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | re | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 26 Mar 2010 14:08 |
|
Seveda, da bom potrdil . . . ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_left2.gif) | re | ![](./templates/Artemis/images/blue/hdr_right2.gif) |
Enosedežnica
Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52 |
Prispevkov: 56 |
|
|
Objavljeno: 26 Mar 2010 14:09 |
|
Sicer pa na motorjih piše firma SVIJETLOST . . . . ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Vodja obratovanja
Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56 |
Prispevkov: 1965 |
Kraj: Mengeš |
|
Objavljeno: 16 Mar 2011 23:27 |
|
Bravo za župana... Velika Planina bi morala zgraditi krožno kabinsko žičnico tipa O8K s Črne do Male Planine oziroma Domžalskega doma (tam nekje je včasih baje že vozila tovorna žičnica)... Od tam pa bi morali speljati smučarsko progo v Tiho Dolino. ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) ups- aja sanjarjenje...
Vsekakor MORA Velika Planina ostati povezana z žičnico. Cesta je dolga in pozimi neprevozna (vsa je v senci). Pa tudi avtomobilov ne bi bilo lepo gledati gori. Če že cesta, potem bi moralo biti končno parkirišče na Ušivcu... vendar bi tu za potrebe smučišča zopet potrebovali povezovalno napravo v Tiho Dolino... |
_________________ Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
|
Funifor
Pridružen/-a: 18.03. 2010, 15:34 |
Prispevkov: 673 |
Kraj: Škofja Loka |
|
Objavljeno: 17 Mar 2011 13:29 |
|
Se 600.000€ nocejo dat te od župana, kako bo pol O8K...... Saj župan je pameten, da bi kuj dav telih 600 jurjov za popravil. |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 2 od 5
|
|
|
|
![](./templates/Artemis/images/spacer.gif) |