Odgovori na to temo
 Krmiljenje nihalke na Veliko Planino 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58
Prispevkov: 55
Kraj: Domžale
Odgovori s citatom
Slučajno sem nekaj iskal po internetu in našel vprašanja o nihalni žičnici na Veliko Planino.
Sam krmilni sistem za to nihalko je izdelalo naše podjetje na osnovi opreme SIEMENS. Izdelan je v skladu z evropsko direktivo za žičnice za prevoz oseb.
Ta direktiva je zelo zahtevna in ima polno standardov, ki že precej natančno definirajo varnostne nivoje. Poleg tega mora proizvajalec izdelati izjavo CE, ki pa je za take žičnice podprta z varnostnim certifikatom iz strani priglašenega organa (v našem primeru TUV). ta organ ne samo, da pregleda vse dokumente, mpak tudi opravi meritve in preveri samo organizacijo firme in podizvajalce tako, da se prepriča ali je ta naveza dovolj kvalitetno organizirana, da lahko zagotavlja kvalitetno izgradnjo in vzdrževanje celotnega sistema.

Krmiljenje se sestoji iz normalnih krmilniških funkcij in iz varnostnih funkcij. Za to je predviden poseben varnostni krmilnik, ki omogoča podvojitvene signale iz senzorjev in podvojitvene izhode za varnotne naprave (npr. zavore).

Program je pisan specifično in programerju omogoča omejen nabor instrukcij in način vnosa tako, da je le ta prgleden čeprav daljši. Program je potrebno ustrezno kvalificirat in tudi to je del certifikata.

Tudi sam pogon ima po novem dodaten krmilnik, ki sedaj nadzor nad regulacijo hitrosti Ward-Leonardovega sistema izvaja v relnem času.
Sam panel komunicira preko ethernet povezave in za varne posege zahteva posebne rešitve. Najbolj kritični posegi so čez elektromehanske tipke.

Naše podjetje je Solution Partner za Siemensove krmilne sisteme tako, da smo že globoko v teh krmilnih sistemih.

Teh stvari je še veliko in če koga zanima, mi lahko pošlje sporočilo in se lahko tudi dobimo in bolj natančno razložimo kako to poteka.

Naše podjetje dela varnostne krmilne sisteme tudi za sedežnice in prodali smo jih tako po Evropi kot tudi Ukrajini, Turčiji in celo v Libanonu.
Seveda ne delamo samo žičnic, ker je tega premalo tako, da delamo največ časa na avtomatizaciji industrije, energetike itd., kjer je teh potreb zelo veliko.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom awdfun Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
 Reduktor Velika Planina 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58
Prispevkov: 55
Kraj: Domžale
Odgovori s citatom
Pozabil sem napisati, da je reduktor na Veliki Planini od proizvajalca Litostroj iz Ljubljane.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom awdfun Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Uau!!!
@awdfun, dobrodošel na forumu!

Tole je super prispevek, v katerem si razložil (na hitro) krmilni sistem.
Upam da nam boš še kaj zanimivega povedal...

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Odličen post! Tudi sam ti izrekam doborodošlico na forumu. Upam, da se večkrat pridružiš, saj se nam ponavadi zatakne pri stvareh, kot so krmilniki ipd... Katera firma pa ste, če ni skrivnost?

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
 Firma 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58
Prispevkov: 55
Kraj: Domžale
Odgovori s citatom
Naše podjetje se imenuje ELCON d.o.o. in se nahajamo v Domžalah.
Več lahko pogledate na naši spletni strani http://www.elcon.si

Tam so tudi vsi naslovi, maili itd. Sam sem direktor te firme.

Če koga še kaj zanima o takih temah, vam rade volje kaj razložim ali pa tudi pokažem, če se boste oglasili pri nas. Včasih koga vzamemo tudi na prakso, predvsem študente elektrotehnike in računalništva.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom awdfun Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Damn! Js pa ravno zaključujem študij strojništva (ob delu izredno)... Če bo kje kakšna možnost, bi v prihodnosti rad delal na področju žičnic... sicer še ne vem kako, ker doma nekak računajo, da bom naprej vodil firmo - splošno ključavničarstvo Question

Sem gledal vašo spletno stran... ornk profi firma Smile Mogoče bi pa lahko kak dan obiskal vas in o krmiljenju izvedel še več... sicer smo že mal OT...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Enosedežnica

Pridružen/-a: 03.08. 2009, 10:58
Prispevkov: 55
Kraj: Domžale
Odgovori s citatom
Mogoče bi pa lahko kak dan obiskal vas in o krmiljenju izvedel še več... sicer smo že mal OT...


Si dobrodošel. Prej prosim pokliči, da se dogovoriva za termin, ki bo obema ustrezal.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom awdfun Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
 Velika Planina 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52
Prispevkov: 56
Odgovori s citatom
Reduktor je LITOSTROJ-ev . . . obnvljen v 80- letih. Sistem nihalke je z dvema elektromotrjema(enosmernima) in seveda za to potrebnima 2 generatorjema, ki sta nameščena na isti osi, ki ju žene asinhroni motor. Na tej osi je tudi menjalnik, ki je povezan na diesel TAM motor. Ko zmanjka elelktrike diesel fizično žene os in preko menjalnika še elektrogenerator, ki proizvaja cca 35 Kw elektrike za osnovno razsvetljavo in napajanje vzbujalnika. Sama vožnja v zasilnem načinu poteka z ročno regulacijo vzbujanja dinama in je pri tem potrebna 100 % varnost.

Delovanje v normalnem režimu: Preverjanje oddaljenosti od postaje poteka preko štetja inpulzov na pogonskem kolesu z podvojenim parom induktivnih senzorjev(skupaj 4 senzorji). Varnost je maksimalna saj odstopjaočih 5 inpluzov zaustavi normalno obratovanje, vožnjo je potrebno nadaljevati v ročnem režimu, hitrost je takrat omejena na 2 m/s, vseskozi pa je potreno potrjevat zvočni signal z pedalno tipko(princip vlaka). Uvoz v peron je dodatno varovan z fotocelico na "brkih". Če je hitrost večja od 2 m/s ko celice zaznajo objekt, pade glavna zavora... 200 m pred peronom v vseh sklopih opozori tudi zvočni signal.

Star sistem kopirne naprave je bil preko inkrementalnih dajalnikih in preverjanjem uvozne pozicije z radioaktivnim izotopom. Nameščen je bil v vlečni vrvi in mislim da 140 m pred postajo, le ta je prevozil detektor na zgornji postaji in po tem se je začel proces uvoza.

Star sistem je imel nareto, da če je prišlo do blokade končnega stikala(je ostal v poziciji) in če se je nihalka vmes ustavila in ko si resetiral sistem so "metri padli na nulo" čeprav so nihalke bile na sredini terase. To je tudi botrovalo trku nihalke v postajo, saj je tisti dan stikalo zaradi okvare ostalo v zaprtem položaju... Ko se je nihalka na polovici ustavila je štartača z 0 metri(kot da bi šla iz postaje). Razliko v metrij je sistem zaznal ob prevozu izotopa in zelo močnim odstopanjem dolžine, spet je zaustavil sistem.... Vendar je bil detektor že slab(včasih izotopa ni zaznal) in je ob izklopu varnostnih funkcij prišlo do neljubega dogodka...

Novi sistem ne začne pospeševat, dokler ni stikalo v poziciji odprto...oz zaprto(mislim da ima nareto na mirovne kontakte), s tem se prepreči da stikalo ostane blokirano, metre pa preverja d dvokanalnem režimu, tako da je varnost zagotovljena.

Komunikacija med kabinami, sp. postajo in zg. postajo poteka Brezžično (Francoski SATEC) in omogača šišro uporabnost kot prejšnji Teichmann, ki je deloval preko akustike po vlečni in protivrvi. V sistem je vgrajen tudi sistem za detekcijo zemeljskega stika vlečne in protivrvi.

Odgovor kdo je to naredil:

Sistem je vgradil inženir Kosmač (ELCON d.o.o. domžale), ki je izkušen na področju avtomatizacije žičnic in so njegovi sistemi zelo skrbno zasnovani, sploh pa pri varnosti in zagotavljanju varnosti "varnosti". Uporabljeno je krmilje družine SIMATIC, krmilniki oz razširjevalniki pa so SAFE MASTER izvedbi, se pravi podvojenih obdelavah.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom garfield Pošlji zasebno sporočilo
 Re: Velika Planina 
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
garfield je napisal/a:
Na tej osi je tudi menjalnik, ki je povezan na diesel TAM motor.


Nekoč sem bral, da naj bi bil motor celo od neke podmornice. Koliko je resnice na tem?

garfield je napisal/a:
Odgovor kdo je to naredil:

Sistem je vgradil inženir Kosmač (ELCON d.o.o. domžale), ki je izkušen na področju avtomatizacije žičnic in so njegovi sistemi zelo skrbno zasnovani, sploh pa pri varnosti in zagotavljanju varnosti "varnosti". Uporabljeno je krmilje družine SIMATIC, krmilniki oz razširjevalniki pa so SAFE MASTER izvedbi, se pravi podvojenih obdelavah.


Po mojem je to kar član našega foruma - @awdfun.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Jp, to bo awdfun Very Happy. Je pa motor res s potopljene podmornice pri Reki. Zadeva je sigurno ziher. To bo potrdil tudi garfield.

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
 re 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52
Prispevkov: 56
Odgovori s citatom
Seveda, da bom potrdil . . . Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom garfield Pošlji zasebno sporočilo
 re 
Enosedežnica

Pridružen/-a: 20.02. 2010, 20:52
Prispevkov: 56
Odgovori s citatom
Sicer pa na motorjih piše firma SVIJETLOST . . . . Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom garfield Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 16.06. 2009, 14:42
Prispevkov: 1128
Kraj: Gorenja vas
Odgovori s citatom
Danes je bila "reportaža" na Svetu na A Kanalu..
EU direkcija zahteva nujno obnovitev žičnice do Septembra 2011.. Za obnovo pa bi morala občina odšteti dobrih 600.000 €.
Nekateri se strinjajo nekateri se ne, Nekateri hočejo urediti cesto do gor, nekateri pa žičnico. Vikendaši.. in en ki živi gor, pa si ne želi viteti avtomobila tam gor.
Denarja pa seveda nima nihče za karkoli. Potem pa so tu še Občinski odbori za razne stranke, kjer vsak razmišlja posvoje. Župan Kamnika Marjan Šarec, pa bi vložil denar v obnovitev žičnice, vendar kaj ko zadnja beseda ni njegova.

_________________
Ajga, usak let k se zajla zasuče, men srce zaigra Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom BoziceK Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Bravo za župana... Velika Planina bi morala zgraditi krožno kabinsko žičnico tipa O8K s Črne do Male Planine oziroma Domžalskega doma (tam nekje je včasih baje že vozila tovorna žičnica)... Od tam pa bi morali speljati smučarsko progo v Tiho Dolino. Laughing ups- aja sanjarjenje...

Vsekakor MORA Velika Planina ostati povezana z žičnico. Cesta je dolga in pozimi neprevozna (vsa je v senci). Pa tudi avtomobilov ne bi bilo lepo gledati gori. Če že cesta, potem bi moralo biti končno parkirišče na Ušivcu... vendar bi tu za potrebe smučišča zopet potrebovali povezovalno napravo v Tiho Dolino...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 18.03. 2010, 15:34
Prispevkov: 673
Kraj: Škofja Loka
Odgovori s citatom
Se 600.000€ nocejo dat te od župana, kako bo pol O8K...... Saj župan je pameten, da bi kuj dav telih 600 jurjov za popravil.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom MacGyver Pošlji zasebno sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 2 od 5  

  
  
 Odgovori na to temo