Odgovori na to temo
 Najhujša žičniška nesreča vseh časov: Kaprun 
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Najhujša žičniška nesreča vseh časov se je zgodila 11.11.2000 v Kaprunu.

Bilo je na otvoritvi sezone. Prišlo je ogromno ljudi, ki so imeli na izbiro, da pridejo do smučišč s kabinsko žičnico ali z skoraj 5min hitrejšo vzpenjačo.

POTEK:

Kmalu potem, ko je vzpenjača zapeljala s spodnje postaje, so v zadnjem delu zavohali dim in ga kmalu tudi zagledali. Ta je postajal vedno gostejši. Ker nikjer ni bilo gumba, s katerim bi lahko to javili sprevodniku (vzpenjača je sestavljena iz vagona, ki ima na obeh koncih kabino za sprevodnika, ki odpira vrata; ko se pelje navzgor, je zadnja kabina zaprta; sama vzpenjača se upravlja z nadzornega centra) so ljudje zbijali po oknih, vendar jih ni nihče slišal. Nekateri so skušali celo poklicati pomoč po telefonu, vendar so kmalu prišli v predor, kjer ni bilo signala.
Tam pa se je zgodilo najhujše. Tla so začela goret in vzpenjača se je ustavila. Ljudje so skušali razbiti šipe z palicami, ker kladiv ni bilo in tudi kakšnih zasilnih gumbov ne. Strojevodja, ki je bil na drugem koncu, sprva ni vedel, kaj se dogaja, nato pa mu je postalo jasno in je hitro ročno odprl vrata. Ljudje so prišli ven in videli, da zadeva gori na zadnjem koncu, spredaj pa je prost prehod, zato so vsi leteli naprej. A to je bila usodna napaka. Že po nekaj metrih so se zadušili s strupenimi plini in dimom. Umrli so vsi potniki, edini potnik in sprevodnik v vlaku, ki je prihajal v nasprotni smeri (in se je tudi ustavil, ker oba vlaka vleče ista zajla), ter še 4 ljudje, ki so stali na zgornji postaji.
Toda dvanajst jih je vseeno preživelo. Na vlaku je bil tudi gasilec, ki je vedel, da se je bolje podati skozi plamene navzdol na varno, kot pa navzgor v zagotovo smrt.
Med požarom je zgorel tudi kabel glavne električne napeljave na Kaprunu in vse žičnice so se ustavile.

Sreča v nesreči pa je bila to, da je zajla kljub temu ostala nepoškodovana in da se vlak ni utrgal ter zletel navzdol.

Umrlo je:

92 Avstrijcev
37 Nemcev
10 Japoncev
8 Američanov
4 Slovenci
2 Nizozemca
1 Anglež
1 Čeh

Med njimi so bili tudi mnogi uspešni in znani športniki, med njimi tudi nemška smučarka Sandra Schmid, ki je osvojila zlato na olimpijskih igrah (in od vseh ljudi, ki so se odpravili navzgor baje prišla najdlje)

R.I.P. Crying or Very sad

KAJ SE JE ZGODILO?

Sprva je bilo zelo čudno, kako je do tega sploh prišlo, saj na sami vzpenjači ni nič nevarnega (goriva), razen hidravlični sistem in nizkonapetostna električna napeljava. Najprej so domnevali, da je kdo sprožil pirotehnično sredstvo (tisti dan so praznovali otvoritev sezone in na veliko metali petarde), potem pa so ugotovili, da je bil vzrok v konstrukcijski napaki.
V strojevodjevi kabini (kjer se je požar začel) so nameščeni ventilatorji z grelci, zraven njih pa hidravlične cevi (za zavore). Na žalost je iz ene izmed cevi teklo hidravlično olje in ko je vzpenjača speljala, so se avtomatsko prižgali grelci. Olje je kapljalo na grelec in se vžgalo. Ko so prišli v predor, je izteklo že toliko olja, da je tlak v sistemu močno padel in zato se je vse skupaj avtomatsko ustavilo. Na vlaku pa ni bilo niti kamer, niti gumbov za javiti požar, niti gasilnih aparatov, niti kladiv za razbijanje šip...
In potem se je zgodilo kar se je. Malomarnost malomarna
Evil or Very Mad
(in to se ne zgodi v Uzbekistanu, ampak v državi z enimi najstrožjih varnostnih predpisov).

Po nesreči so vzpenjačo zaprli. Tam so zgradili funitel in kapelo v spomin žrtvam, vlakec pa danes (prenovljen seveda) baje ponovno obratuje.

Mi gre pa blazno na jetra, kako naši novinarji pišejo o zobati železnici Mad A res ne zastopijo da je to VZPENJAČA!
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Tehnični direktor

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 20:01
Prispevkov: 1226
Kraj: Iz0ła
Odgovori s citatom
Ja, tisto je bilo res hudo... več kot 100 smrtnih žrtev. Zakaj niso poslušali tistega gasilca, ki je vedel, kam je treba? Folk wannabe wise Rolling Eyes . Pol pa umrejo...

_________________
Prispevki by Graffer Very Happy
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom P3R0 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 01.04. 2008, 12:56
Prispevkov: 1965
Kraj: Mengeš
Odgovori s citatom
Ufff... ja to je pa bla tragedija... kolk je mogl bit to grozn... Sad Naj počivajo v miru...

_________________
Ni ga čez zajlo na stebru... ... pa fajn je če se kšn kulo vrti...
"Ne vijugej, ti 'm karto uzeu!!!"
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom polarisprox440 Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Kabinska žičnica

Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33
Prispevkov: 383
Kraj: Celje
Odgovori s citatom
Katastrofa! Tuneli so čist usi nevarni (pomislte na Mont Blanc leta1999). Ponavadi se to zgodi zaradi malomarnosti ka pa druga. Zato zdej sploh ne postavljajo več tulk tunelov (žičnic).
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Azy Pošlji zasebno sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Tunel je posebno okolje, kjer veljajo tudi malce drugačni fizikalni zakoni kot na odprtem. Vsekakor pa ne moreš primerjati Mt. Blanca z Kaprunom.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Kabinska žičnica

Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33
Prispevkov: 383
Kraj: Celje
Odgovori s citatom
Tunel je pač tunel. Nekaj ljudi vedno zgori. Neki se jih zaduši, eni se pa skuhajo. Ne hecam se resno mislim.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Azy Pošlji zasebno sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Največja nevarnost so vsekakor plini. Ampak največ smrtnih žrtev je zaradi pretirane panike in neupoštevanja navodil v primeru nesreče.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Kabinska žičnica

Pridružen/-a: 25.10. 2009, 09:33
Prispevkov: 383
Kraj: Celje
Odgovori s citatom
No, sam tole me zanima, iz kakega materiala pa je bil vlakec, da se je lahk vžgal? A je bil iz lesa?
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Azy Pošlji zasebno sporočilo
  
Vodja obratovanja

Pridružen/-a: 14.02. 2008, 19:52
Prispevkov: 1303
Kraj: Radovljica
Odgovori s citatom
Ne.
Saj če dobro pogledaš po vseh gondolah je veliko plastike in podobnega, ki se hitro vžge in proizvedejo visoko temperaturo.

_________________
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom whistler Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Pri gorenju plastike in podobnih sintetičnih snovi se sprošča zelo veliko smrtno nevarnih plinov, zaradi katerih je tudi umrlo večina ljudi.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
  
Trisedežnica

Pridružen/-a: 05.08. 2011, 17:11
Prispevkov: 164
Kraj: Maribor
Odgovori s citatom
naj vsi, ki so umrli v nesreći pred enajstimi leti počivajo v miru...
tukaj pa je še en video, ki natančno razlaga nesrečo
http://www.youtube.com/watch?v=isLXwi1ONQk Sad

_________________
Smuča navzdol samo zato, da se lahko z žičnico pelje spet gor. Smile
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Pohorc Pošlji zasebno sporočilo
  
Funifor

Pridružen/-a: 26.05. 2009, 12:41
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana
Odgovori s citatom
Jp, ena boljših oddaj o tej nesreči in nasploh je cela serija zelo dobra... saj na podlagi te oddaje sem tudi napisal zgornji prispevek.
Poglej uporabnikov profil Najdi vse prispevke pod imenom Fischer2 Pošlji zasebno sporočilo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas  
Stran 1 od 1  

  
  
 Odgovori na to temo